de ce se cred baronii intangibili?


nu știu unde mai încape atîta mirare și indignare în mine, chiar nu știu. dar cînd văd stupefacția de pe fața lui hrebe în fața arestării fiului lui care și cu care a vrut să șterpelească mii de hectare de pădure, asta fiind doar unul din cine știe cîte alte șmenuri a(u) mai făcut dumnealui/dumnealor, rămîn cu gura căscată. apoi mă apucă indignarea. care e, în ultimii ani, starea mea aproape firească, care se activează imediat ce dau drumul la televizor, ies din casă, în fine, iau cumva contact cu exteriorul propriului meu turn.

de ce se cred baronii ăștia, șmenarii istorici ai României cu care aproape m-am născut și cu siguranță am crescut și m-am maturizat, intangibili? puteți să-mi spuneți și mie? de unde convingerea lor că sînt nevinovați și că în țara asta trebuie făcută o ALTĂ justiție, una care să-i protejeze pe hoți și să-i hăituiască eventual pe ăia mai cinstiți sau cel puțin mai fraieri și mai înceți la minte?

poți să minți, să furi, să jecmănești, să te fălești, să te lăcomești, să conduci această țară timp de 25 de ani și apoi asta să devină normalitatea ta, firescul tău?

probabil că da.

probabil că sufletul omului se poate strica pînă la a șaptea spiță. cum ar veni, ca-n vechiul testament: „Părinţii au mâncat aguridă şi copiilor li s-au strepezit dinţii” (Iezechiel cap.18,2). și apoi, după apocalipsă, poate ne-om mîntui. sau nu.

ce să mai zic?

și după ce în valuri trecute de indignare i-am acuzat pe toți că nu s-au ridicat și n-au protestat și n-au luptat și n-au făcut nu știu ce, mă gîndesc că s-ar putea ca și ei să fie la fel de mirați ca mine. poate unii oameni nu-și pot închipui că alți oameni pot fi atît de nenorociți, atît de nocivi, atît de distructivi.

poate baronii se cred intangibili pentru că pînă acum au fost protejați de incredulitatea noastră. pur și simplu majoritatea am crezut că răul s-a terminat în 1989 și că mai fură omul dar se mai și oprește. ei, uite că n-a fost așa. și acum ne trezim, și unii și alții față în față, nevenindu-ne să credem că existăm.

One thought on “de ce se cred baronii intangibili?

  1. Aş zice, pentru că au fost încurajaţi să devină astfel atunci când s-au creat feudele electorale (1992 -1996) şi s-au creat oameni de afaceri din neant, împroprietăriţi cu activele statului prin aşa-zise privatizări (1991 – 1996), când s-au promovat oameni servili în sistemul de justiţie (1990 – 2014), pentru a domina şi controla toate aceste domenii. Restul a fost inerţie, rapacitate, privilegiu, pizmă între putere şi opoziţie, protecţie politică şi judiciară cu recompensarea serviciilor reciproce. Nici acum, când totuşi pare că justiţia nu e chiar o băbătie chioară, surdă şi şchioapă, conceptul de dreptate încă se mai fâţâie pe marginea clivajului „dulăi – căţei”.

Lasă un răspuns

