„In a free society, government reflects the soul of its people”


In a free society, government reflects the soul of its people. If people want change at the top, they will have to live in different ways. Our major social problems are not the cause of our decadence. They are a reflection of it – Cal Thomas.

Într-o societate liberă, guvernarea reflectă sufletul poporului său. Dacă oamenii vor schimbări la vîrf, ei trebuie să trăiască diferit. Problemele noastre sociale majore nu sînt cauza decadenței noastre. Sînt o reflecție a ei. **

*

Nu guvernul ne face cu adevărat probleme ci noi. Noi am luat de 23 de ani cele mai proaste decizii cu putință și acum nu facem decît să trăim consecințele. Nu ne fură niște extratereștri, tot noi ne furăm de regulă singuri căciula, nu niște zombie sînt corupți, românii sînt corupți, adică tot noi, și pînă și diavolul poate să stea cu mîinile în sîn văzînd cît de ușor ne-am aruncat peste bord valorile și principiile pentru un pumn de dolari.

Vreți o analiză a celor afirmate mai sus? Pe bune? Nu credeți că timpul analizelor nesfîrșite a trecut? N-ați analizat și judecat destul 23 de ani? N-ați întors-o pînă la tocire pe toate fețele? Eu nu mai vreau să analizez nimic. Nu mai am nimic de analizat. E simplu: te trezești și constați în ce realitate trăiești. Și încă mai ai de ales dacă schimbi ceva în bine sau nu. Cît o să mai ai.

În loc să trecem pe antivomitive de fiecare dată cînd ieșim din casă sau ne uităm la televizor, sau deschidem feisbucul, mai bine ne-am gîndi ce-am putea schimba în noi.

*

1471993_620351688021167_2080705788_n

Imaginea de mai sus e de la protestele de aseară, din fața Guvernului, unul din zecile, poate sutele de proteste organizate în capitală începînd din 2011, proteste despre care presa, în general, nu spune nimic. Pînă și această presă coruptă e tot opera noastră: alegem în contiuare să ne uităm la televizor, ba chiar PLĂTIM pentr asta, deși știm cu toții că toți mint, manipulează, distorsonează în grade care diferă de la grav, grosolan, impertinent, obraznic pînă la omisiune pur și simplu. Cît timp nu facem nimic în această privință, nu se va schimba nimic.

*

citiți și: Tehnici pentru manipularea forumurilor

**

L-am citat pe Cal Thomas dar asta nu înseamnă că sînt de acord cu tot ceea ce spune el. Mi se pare însă că acest citat exprimă clar și concis exact ceea ce gîndesc și eu în privința relației toxice dintre popor-probleme-politică. Ceea ce e sus e și jos, ceea ce e jos e și sus, și oglindirea asta este veșnică.

22 thoughts on “„In a free society, government reflects the soul of its people”

  1. sincer, cred ca intre cei de jos si cei de sus – distinctia lui orwell, daca doriti – exista diferente semnificative si cred ca transferul de responsabilitate, de atitudini, de orice, este inexistent. altfel zis, puterea nu este transferabila nicicum, conceptele de suveranitate a poporului, de reprezentativitate si ce o mai fi sunt doar o masca. puterea este , a fost totdeauna , ereditara. in loc de nobili avem bancheri. nam la indemina statistici, dar le-am citit cindva, si cifrele sint relevante. foarte putini proletari, lumpeni, ce or mai fi, oameni din margine, ajung in cealalta parte. Desigur, nu sint doctor in politica, dar am ochi si vad. si nu cred, imi pare rau.

  2. Pingback: actori. top 2013 | My Cult Events

  3. Pingback: Purtați-vă așa cum ați vrea să se poarte teatrul cu voi | My Cult Events

  4. Pingback: Angajatul Invizibil | Raluca Filip - Despre relatiile publice

  5. Pingback: „Relatii Publice pentru Relatii Publice” | Raluca Filip - Despre relatiile publice

  6. nu se scrie nam ci n-am, virgula se pune după cuvînt, „sau ce o mai fi” e în dezacord cu pluralul dinainte. Nu l-am citat pe Orwell ci pe Cal Thomas.

  7. Pingback: Cum sa devii un gentleman? | Poenaru Mihai

  8. Pingback: suferința este bună. După ce te-ai afirmat. Înainte e îngrozitoare. | My Cult Events

  9. Știu să scriu „n-am”.
    De regulă nu corectez nimic cînd scriu pe net, din motive evidente.
    „sau ce or mai fi”, nu ”o” ci „or”, …particula asta, „or”, este o marcă a limbii române din Transilvania de nord, in special zona Cluj, și mai apare și în Banat. Dar mai mult în Transilvania de nord. Și tine locul condiționalului; cum ziceam, nu-s lingvist, dar particula asta „or” e foarte interesantă, personal mi se pare o combinație între condițional și viitor, atât fonetic cât mai ales semantic. „ar fi”, „vor fi” ––„or fi”. opinia unui amator.
    Pe Orwell l-am citat eu, și desigur e arhicunoscut, și a-l cita poate fi superlfuu, indiferent de situație, dar punctul său de vedere din 1984 relativ la motivele războiului modern – ipotetic , sau nu – și anume „războiul înseamnă pace”, și e purtat de clasa ”celor de sus” împotriva propriilor cetățeni pentru a menține status quo-ul social. Mi se păarea că are legătură. Nu cunosc cine este Cal THomas. CUm ziceam, sînt un amator. Dar nu fac greșeli de limbă. De stil, da, dar nu de limbă. De aceea am comentat acum.

    Ați omis cea mai importantă greșeală, o virgulă înaintea complementului direct:
    „puterea este , a fost totdeauna , ereditara.” Aici sincer am dubii dacă e sau nu greșeală. de virgulă.

    • nu înțeleg de ce oamenii țin să comenteze un articol, un citat, o opinie cu alte opinii care sînt departe de subiecte, citind din autori care n-au legătură cu subiectul respectiv, ș.a.m.d. Capacitatea românilor de a sări de la una la alta fără nicio rezervă dar cu pretenția de-a fi înțeleși mă uluiește întotdeauna. Cînd mai aveți dubii lingvistice și gramaticale, puteți consulta liniștit și fără acordul medicului dexonline.

  10. și am dubii și dacă e sau nu direct. adjectivul „ereditară” poate fi și determinant, nu numai calificativ. caz în care e complement direct. sigur, gramatical răspunde la „cum?”, dar eu îi dădeam sensul de complement direct. adică ce e puterea. mă rog, aici aș putea greși, dar am dreptate , la limită.

  11. titlul articolului : „In a free society, government reflects the soul of its people”

    comentariul meu : „cred ca transferul de responsabilitate, de atitudini, de orice, este inexistent. altfel zis, puterea nu este transferabila nicicum, conceptele de suveranitate a poporului, de reprezentativitate si ce o mai fi sunt doar o masca. puterea este , a fost totdeauna , ereditara. ”

    Daca dvs. credeti ca nu are legatura, foarte bine, Eu cred ca are legatura. Altfel zis, fiecare cu ale lui.

    Cit despre sfatul medicului, ma rog. E doar internet. Cam mult sa ceri respect pe internet. Nici macar nu am iluzii vizavi de asta.

    Toate bune.

    • și asta mi se pare uluitor: „cam mult să ceri respect pe internet”. Cum adică? Eu, sincer, mă respect mai mult și aștept și de la ceilalți să mp respecte. Sau să călătorească mai departe, în virtual.

  12. si a calatori mai departe, adica a trimite pe cienva afara, nu imseamna iarasi ca ai avut dreptate. si acum folosesc modul impersonal, nu va tutuiesc, deci cind il trimiti pe unu la plimbare, asta inseamna dreptul gazdei de a face asta, dar nu inseamna ca ai avut dreptate. pt ca adevarul de dat de argumente, nu de norme sociale. si nu am adus argumente eronate. in fine. numai bine.

  13. si nu ma lua cu medici. platessc mai mult pe medici decit pe cartile pe care tre sa le cumpar din nou ca mi leau luat fratii si prietenii. cu accent clujean. ma lesi?

  14. Pingback: Cryptoquote Spoiler – 04/23/14 | Unclerave's Wordy Weblog

  15. Pingback: Valorile Cowboy  | n_n_b | Zexe's Alter Ego

Lasă un răspuns

