unde erați pe 11 septembrie 2001?


unde eram acum 12 ani, pe 11 septembrie 2001? Într-un birou al Casei Vernescu. Am prins cam tot atacul. Mă uitam la un CNN și pentru o vreme am crezut că-i un fel de film cu efecte speciale prea bine realizate. Cînd a lovit al doilea avion am simțit fizic cum am pășit în altă realitate. Am fost toată ziua covîrșită, fascinată, îngrozită, înfiorată de atîta adrenalină, de realitatea care se prăvălea peste noi și părea că nu se mai sfîrșește.
*
Și ca orice zi cu adevărat proastă, ziua era cît pe ce să se încheie fatal și pentru mine: am ajuns acasă și am fost atacată de doi bărbați tineri cînd m-am dat jos din mașină, în fața scării blocului unde locuiam. Era cam 1 noaptea. Am scăpat cu niște vînătăi și o sperietură groaznică. Nu mi-a fost frică în timpul atacului. Mi s-a făcut frică la vreo două ore după.
*
a fost foarte ciudat. Îmi amintesc și azi totul, în cele mai mici detalii. Am coborît din mașină gîndindu-mă la altceva. La ce văzusem toată ziua. La grozăvia din America. Nu știu. Eram complet în mintea mea, în altă realitate. Nu i-am văzut. M-au lovit după cap și pentru 2-3 secunde mi-am pierdut cunoștința. Fix ca-n filme. Foarte ciudat. Cu mult noroc am căzut pe spate, pe geantă, cu totul pe geantă, și m-am trezit. Am reacționat instinctiv și am început să urlu cît mă ținea gura. Și mă ține, doar am făcut dicție și impostație cu Gafton. Îl strigam pe prietenul meu cu care locuiam într-un apartament pe la etajul 10. Îl strigam pe nume. Știam că va avea impact. Îmi dădeam seama cumva că n-are cum să ajungă în timp util dar culmea, mintea calcula singură că ăia n-aveau cum să știe la ce etaj stă el. Și că s-ar putea panica și ei. Deși încă nu vedeam prea bine am început să dau din mîini și din picioare ca o nebună, în toate direcțiile …  îi simțeam desupra mea încercînd să-mi smulgă geanta sau să-mi facă ceva, dar n-au reușit, ceva s-a întîmplat, mai tîrziu am realizat că s-au aprins mai multe lumini în bloc, și că o vecină de la etajul 1 a ieșit pe balcon și a strigat la ei. Au fugit. Totul a durat 20-30 de secunde. Probabil mai puțin. 20 de secunde, numărate secundă cu secundă … e mult. Prietenul meu împreună cu un prieten de-al lui care era în vizită la noi au fugit după ei dar nu i-au prins. Erau tineri, căutau bani, ceva de furat si au acționat mai degrabă neprofesionist. Bine, puteam să și mor, clar, dar am avut noroc. Nu s-au ales cu nimic, cum spuneam, am căzut pe geantă. Cu totul pe geantă. Mai aveam o plasă cu mine, în care aveam haine de schimb și CD-uri, pe aceea au rupt-o și le-au împrăștiat pe toate pe cîțiva zeci de metri. Cred că au fost niște hoți foarte proști. Ne-am speriat îngrozitor. Doi ani, în fiecare noapte cînd ajungeam acasă atît de tîrziu (de nevoie, pentru că îmi purta de grijă), prietenul meu se trezea, cobora și apoi ieșeam din mașină.

Îi mulțumesc, și azi, și de cîte ori îmi amintesc, în gînd, și iată și public, pentru faptul că, după aceea, s-a trezit de nenumărate ori în miez de noapte și a coborît doar ca să pot eu ieși în siguranță din mașină.

*

… și de cîte ori îmi amintesc de asta, îmi mai pun un nod la sinapsele din creier: niciodată nu coborî din mașină fără să te uiți în jur, niciodată nu umbla cu capul în nori, cu căștile în urechi sau cu muzica dată la maxim în mașină. Pentru că uite, te lipsești de un simț, sau două, sau trei care te-ar putea ajuta să preîntîmpini …

*

data viitoare s-ar putea să nu mai ai noroc.

*

voi unde erați pe 11 septembrie 2001?

flower heart

Un gând despre „unde erați pe 11 septembrie 2001?

  1. Eram acasa si, vazand la televizor imaginile, am crezut initial ca e vorba despre un incendiu de proportii si atat. Cand am realizat ce se intampla, am amutit pur si simplu, nu-mi venea sa cred ca ceea ce vad e real.

Lasă un răspuns

