unde ni-i tezauru’?


dom’le, postez ieri pe feisbuc, ca n-avui ce face, o apreciere (pozitiva) despre calitatea dezbaterilor din parlamentul englez. Cele transmise in direct la CNN. Pe problema siriana. Admiram eleganta luarilor de cuvint, claritatea, concizia, etc. Lipsa glumitelor de mahala. Faceam o comparatie cu Parlamentul României. Si-mi dadea cu rest. Si ma lamentam la final ca, de cite ori vad asa ceva, asa diferente … intre „noi” si „ei”, imi pare rau ca m-am nascut in.
*
Cine m-a pus?
*
Pai unde ne e tezaurul? – imi raspunde iritat un domn, fix pe linga subiectul discutiei. Pina sa apuc eu sa iau sinapsa cu sinapsa si sa fac legatura intre dezbaterea pe problema siriana din parlamentul englez si tezaurul românesc, domnul continua ceva gen: ca nenorocitii de ingleji imperialisti au garantat pentru tezaurul românesc gazduit de rusi, dar au garantat doar din gura, de facut n-au facut nimic. Si iaca rusii, nu ni l-au dat nici azi inapoi. Pai nu-s nenorociti inglejii? Comentez si eu ca doar nu era sa inceapa un razboi mondial pentru asta si fandacsia-i gata.
*
Cum ziceam: cine m-a pus?
*
pe scurt, din comentariile astea (au mai intervenit si altii, si mi-au dat in cap cu wikipedia, un fel de Biblie contemporana a tuturor comentatorilor si aparatorilor gliei strabune), inteleg ca de cind sintem pe lumea asta (nimeni nu stie dar s-ar putea, S-AR PUTEA, ca noi, românii, sa fim mama si tata tuturor europenilor. Bine, da’ ei nu vor sa recunoasca asta, de ingimfati ce sint.), deci, de cind sintem pe lumea asta, toti, dar TOTI au vrut sa ne fure tezauru’. Auru’. Toti + românii care sapa pe la Sarmisegetusa si vind bratarile dacice, de le rascumpara guvernu’ pe milioane de pe la americani. (De la mine de pe blog, suna a afacere buna. Cit or fi comisioanele? Ne bagam si noi? Mi-e teama ca am ratat si ocazia asta de-a ne imbogati. In fine. Ce ne facem cu hotii de ingleji? Care ne fura tara.)

Bratara_Dacica_2aa

Traian (născut în Italica Santiponce, o localitate de prin Andaluzia, Spania de azi) e unul

The amphitheatre at Itálica.

The amphitheatre at Itálica. (Photo credit: Wikipedia)

din primii care ne-a furat tezauru’, aaa, auru’, de aia i-au si pus statuia aia penibila in fata Muzeului National de Istorie. Sa vedem si fizic cum a iesit cu aurul de acolo si dus a fost, la Roma. Ne-a lasat niste maidanezi in schimb. Vreo 150 000 de mii doar in Bucuresti. Ultimul il tine in brate, cit pe ce sa-l lase jos. Nu-i bai, ca ne-am repliat, contraatacam (bine ca nu-i Pitzi antrenor si aici, ca ramineam pe veci in defensiva): am trimis avangarda in ultimii ani prin Spania si Italia, prin Franta si Marea Britanie si s-a inceput recuperarea. Se intoarce auru’ inapoi in tara sub forma de salbe … colane, d-astea, cum le zice?

statuia_lui_traian_c9e6602ef3

Apoi au fost multi altii: goti, vizigoti, pana mea. Cu ungurii a fost mai greu ca ei au si ramas. Cu ei impartim nu numai aurul dar deja si singele, si ADN-ul e amestecat. Bine, dar nu ziceti nimanui ca ne-am amestecat ADN-ul cu ungurii si ei cu noi ca iese razboi civil.

Apoi au venit rusii. Adica ne-am dus noi la ei. Sau cum o fi fost ca nimeni nu vrea sa stie. Acuma, wikipedia zice ca ei au luat tezauru’, au zis mersi si gata. Pe bune, chiar asa zice? Eu am citit si prin alte parti, EREZIE!, stiu, si ma intreb daca nu cumva, tezaurul in chestiune e cel de la Cucuteni, un sit arheologic inca insuficient explorat si care se intinde practic pe teritoriul a vreo 3 tari: Romania, Moldova si Ucraina. (Biblia Wiki zice ca ajunge tamaan, pina-n Rusia! Asta-i nasol. Sa nu spuneti la nimeni ca nu ne mai dau aia tezauru-n vecii vecilor amin. Aleluia si-un praz verde. Sau mai bine nu mai citati din wikipedia. Incercati un Pavel Corut 🙂 ). Ce ziceti de faza asta:

„The Cucuteni-Trypillian culture, also known as Cucuteni culture (from Romanian), Trypillian culture (from Ukrainian) or Tripolye culture (from Russian), is a Neolithic–Eneolithic archaeological culture which existed from approximately 4800to 3000 BC, from the Carpathian Mountains to the Dniester and Dnieper regions in modern-day Romania, Moldova, and Ukraine, encompassing an area of more than 35,000 km2 (14,000 sq mi). During the Trypillia BII, CI, and CI-II phases, populations belonging to the Cucuteni-Trypillian culture built the largest settlements in Neolithic Europe, some of which contained as many as 1,600 structures. However, the majority of Cucuteni-Trypillian settlements consisted of high-density, small settlements (spaced 3 to 4 kilometers apart), concentrated mainly in theSiret, Prut, and Dniester river valleys.

One of the most notable aspects of this culture was the periodic destruction of settlements, with each single-habitation site having a roughly 60 to 80 year lifetime. The purpose of burning these settlements is a subject of debate among scholars; some of the settlements were reconstructed several times on top of earlier habitational levels, preserving the shape and the orientation of the older buildings. One particular location, the Poduri site (Romania), revealed thirteen habitation levels that were constructed on top of each other over many years.” – zice wikipedia.en . 

*
Last BUT NOT LEAST, ne-a mai ramas aurul de la Rosia Montana. Pe asta vad ca-l apara tot mai putini. Nici unul dintre vajnicii aparatori ai aurului românesc (aia de pe feisbuc ) nu s-a grabit sa zica ca-i taie, ca-i face, ca-i drege pe canadienii care vor sa-l fure ACUM, pe asta. Si sa ne lase niste cianuri in schimb. Ei se ocupa de rusi si de ingleji. Ca pe Traian l-au facut tatal nostru. Unul din ei. Că noi sintem un popor cu doi tati si fara nicio mama. Asta e, ce sa-i faci. Bine, unul din tati nu prea ne recunoaste si celalat s-a sinucis. Karma grea. Freud a zis ceva de treaba asta?

(Sa mai zica cineva ca noi nu recunoastem drepturile minoritatilor. Pai dupa cum vedeti, NOI LE-AM INVENTAT! Acum 2000 de ani! Dupa ce-am inventat toate poparele europene si alte citeva de prin lume. Dintr-un cuplu de barbati: un spaniol naturalizat in Italia si un dac, s-a nascut de-a dreptul un popor. Bine, unu’ era cam mort, cum ziceam, in timpul facerii, da’ ce mai conteaza un amanunt ca asta in momentul genezei unui popor ca al nostru. Probabil de aici ni se trage si Miorita. In fine. Bine ca ne tragem din italieni. Aa, din spanioli. Aaa … din pana mea mai stie!! )

Dar sa nu divagam de la incilceala si brambureala generala. Cum ziceam in comentariile mele de pe feisbuc, dezastrul in general, in ultimii zeci de ani n-a fost creat de nenorocitii de imperialisti ingleji, franceji, olandeji. Rusii s-au macelarit intre ei, noi intre noi – intrebati-l pe Visinescu, el stie! – sirienii se omoara intre ei, sirbii s-au omorit cu albanezii si bosniacii. Englezii au profitat si eu cum au putut – cel mult – de povestile astea, pentru ca au fost lasati sa profite. Si ei s-au omorit intre ei sute de ani, cu irlandezii, cu scotienii, dar tot de sute de ani nu prea mai intervine nimeni pe acolo. Ca n-au permis ei sa se bage altii in supa lor. Ah, si ca iar vorbim de ingleji, stiti ca romanii au stat cam 100 si ceva de ani in România si vreo 400 in insulele britanice? Nu stiu daca scrie despre asta pe wikipedia dar merita sa cautati. Proportional, cit aur sa fi luat de aici si cit de acolo? A! Englezii is niste rupti in cur, vai mama lor, doar muntii nostrii aur poarta, noi furam din poarta in poarta?
*
Se vede, pe bune.
*
Concluzia e trista.

Sinapsele poporului român nu functioneaza si basta. Nu stiu daca in timpul vietii mele am sa mai vad altceva in tara asta. Cunosc putini oameni care se pot tine de o idee timp de 30 de secunde, in general conversatiile sint asa cum am stabilit: eu zic ca ce frumos discuta aia in parlamentul englez si restul imi raspund: ba p-a ma-tii, unde ni-i tezaurul?

Pe gardul palatului Buckingham??
*
BREF: Parlamentul britanic NU a aprobat interventia militara in Siria. Asta era de fapt subiectul. Despre asta vorbeam. Bine, doar eu.

Lasă un răspuns

