de ce nu fac eu un proiect cultural


– de ce nu te apuci tu, asa frumos, sa scrii un proiect cultural?  vrei totul sa se intample foarte repede, vezi, asta e problema ta. Si nu se poate asa … – ma tot certa azi Roxana la telefon.
– ce proiect cultural? – am mai intrebat eu o data inainte sa cam incep sa zbier …
– un proiect cultural, uite eu am fost la Ministerul Culturii, ne pregatim pentru noul exercitiu bugetar …
*
cam pana aici m-au tinut nervii.
*
moment in care, motiv arhisuficient de iritare, mi-au cazut ochii pe televizor unde Crin Antonescu, Crinel al nostru, cel cu cartile de vizita pe care scria ceva gen „prezidente al interim”, (Oare o fi pastrat tot setu’? Sau, ma rog, aproape tot? Ma gandesc, va dati seama ce editie limitata a fost, peste 30 de ani cat va valora o asa colectie? Crin Antonescu, prezident ov Rumania. Ad Interim. Ala.) dadea interviuri. Raspundea intrebarilor jurnalistilor. Ca picat din Luna, cum e el deobicei. Indignat. Indignat ca l-au intrebat de ce n-a fost la prima sedinta a Senatului. „Ce s-a intamplat draga, atat de important, in prima sedinta a Senatului?”, arunca el, de dupa buba aia supradimensionata de orgoliu ranit care-i tine loc de orisice, retinandu-si cu multa greutate saliva pe care i-ar fi scuipat-o reporteritei in ochi, daca ar fi fost chiar dupa el.
*
Uite de aia, draga Roxana, nu fac eu, nu mai fac eu proiecte culturale in Romania. Pentru ca in Romania eu nu sunt un exemplu de succes. Ba, dimpotriva. La noi, in Romania, Crinel e un exemplu de succes. De amplu succes. Cunoscut mai cu seama pentru nimic, dar si pentru absenteismul masiv de la locul lui de munca, actualmente Parlamentul Romaniei, unde este number 1 in topul celor care nu vin aproape deloc la serviciu (cred ca are o prezenta de 1 %, daca nu ma insel), Crin Antonescu a ajuns, nefacand nimic, Presedintele Romaniei. Fie si interimar. Cum vrei sa concurez eu cu el? Cu un proiectel inedit, original, gandit in detaliu, scris in amanunt? Cred ca vrei sa razi de mine. Pe cuvant. Asa cred.

*

daca asta, surescitatu’ asta de se viseaza Presedintele Romaniei e exemplu de succes, daca plagiatorul notoriu Ponta e un model de succes, daca Mircea Badea e un exemplu de succes, daca Gadea, Ciutacu, Dana Grecu, sau Zavoranca, Prigoana & Bahmu si toti ceilalti ca ei sunt exemple de succes, mai ales pentru cei din generatia mea, atunci eu sunt o idioata. Pe astia vrei sa-i sperii eu cu un proiectel cultural? Pe astia? Pai in lumea lor, da’ las’ ca si in toate lumile dinainte, NIMENI nu a facut niciodata proiecte culturale. Cele mai mari sanse sa ajung sa fac ceva concret in zona asta a proiectelelor culturale, e s-o tin tot asa, cu ce am facut mai bun in ultimele luni in directia asta: adica nimic. Cu nimicul asta si mult, muuult mai mult networking ca inainte, networking printre ceva oameni influenti, si, o reteta mult mai sigura si de milenii verificata: gasirea unui Mecena cat mai influent, sigur o sa ajung ceva şăfă de proiecte culturale in cateva luni. Hai, un an. Draga Roxana, dupa atatia ani de proiecte nebagate de nimeni in seama, proiecte pe care, dupa cum ti-am zis, le-am aruncat recent, adunate frumos in doi saci mari de plastic, (de fapt le-am dat unei familii care traieste din reciclat hartie, pet-uri, etc), cred ca singura cale sa reusesc e cea pe care au apucat-o cei ce au succes acum. Adica: cercuri influente, barbati cu bani, politica, multa nepasare si obraznicie, multa lene, cat mai putina implicare, cat mai putina pregatire si niciun fel de proiect cultural scris. Las’, ca stiu si altii sa scrie. Cand proiectul va fi gata, aprobat si antamat si finantat, o sa platim un studentas sa faca ceva frumos colorat.

Ce zici de planul meu?

Eu zic ca in fine incepe sa semene cu ceva realizabil.

Realizabil la noi, in Romania.

Pai nu?

Later edit:

Oameni buni, eu tot nu-mi revin. Ei sunt indignati? TOT EI SUNT INDIGNATI! Cum? pai cum? Cum de sunt tot ei indignati?? Si noi ce sa mai fim, daca ei sunt indignati?? Pai fir-ar ai naibii ei sa fie … n-apucam noi o data sa le …

5 gânduri despre „de ce nu fac eu un proiect cultural

  1. mersi, laura, eu a trebuit sa o tai din nou, mama lui B: este f. bolnava si eu sunt aici cu ei. ma intorc in bucuresti pe 14. mi-ar placea sa-i mai lasi pe Crin si Badea in nulitatea lor, ca mai sunt si altii de succes, si cand te apuci sa faci nu mai ai timp sa-i vezi pe de-alde astia. sa traiesti; jela

  2. Au fost realizate proiecte pentru imaginea tarii cum e cel cu frunza,meciul de box a lui Bute etc.si cu bani de la buget oferitii fara zgarcenie.Sant finantate concertele unor vedete etc.Vom avea eficienta in cultura si sport cand vom implementa modelul american.Ei au artisii si sportivi milionari noi nu vrem decat sa fim bugetari.

Lasă un răspuns

