Back … (sometimes) to black


hei-ho, hei-ho! Am revenit dupa zile de depanari intense. Il Computadore a fost serios scotocit la maruntaie, restored to its former glory dar si asa, dupa cum se misca, vad ca its former glory chiar numai e ce-a fost. Zilele ii sunt numarate. In viteza, aplicatii, portabilitate si multe, multe cabluri lipsa. In plus, acum vreo doua luni, aproape ca s-a dat la mine intr-un magazin de profil un NoteBook Mac very fit&slim, un Mac Air, pfii!, dotat cu tot felul de aplicatii simpatice, un campion, ce mai! … (si o super fitza) … Noroc ca, din fire, ma las mai greu, altfel …

Estimp am dat praful (destul de gros), jos, de pe agende, si implicit jurnale vechi, taman din anii ’90. Treaba cu praful a mai pus o dala pe drumul care probabil ca va duce intr-o zi catre convertirea bibliotecii mele intr-un e-book/e-reader …  Ce-i drept, nici faptul ca, 5 rafturi s-au rupt pur si simplu, nemaiputand sa suporte greutatea cartilor, revistelor si albumelor, nu ajuta deloc. Acum, in loc sa tin picioarele intr-un lighean cu apa calda, sau rece, dupa caz, le tin pe doua turnulete in care se amesteca democratic Dileme Vechi, Jurnalul lui Jeni Acterian, Gramatica Limbii Engleze, Ghid de conversatie romano-olandez, retetele lui Michel Montignac, integrala poeziilor lui Eminescu, Portretul artistului la tinerete, J.R.R. Tolkien in engleza, ultimul volum din Harry Potter, Soljenitin, mult iubitul meu Truman Capote, Tim Roth, Iris Murdoch, Bulgakov, Ionesco, Borges si altii … M-am obisnuit sa-i vad in preajma mea asa ca o sa-mi fie foarte greu sa-i inchid pe toti intr-o cutie ceva mai mare si mai stilizata ca o tabachera (pe Joyce l-am dus anul acesta la mare, i-am promis si o cura de namol autentic romanesc la Techirghiol, daca face eforturi sa ne imprietenim …). Momentan i-am mutat – o parte – in gradina de pe balcon.

O analiza cost-beneficii (hehe!) cum se spune azi, asa, daca vrei sa te dai mondern si chiar putin monden, lasa fara nicio sansa minunata mea biblioteca viitoare. Rafturi solide, facute la comanda, pentru un perete si chiar mai bine, cu un minim design acolo si eventual trase intr-o culoare desaturata, o sa coste de la prima strigare si pana la de 10 ori mai mult ca acel device plin de ifose dar ce-i drept e drept, fara fund. Ca sa nu mai vorbim ca o biblioteca ocupa loc, loc mult intr-un apartament si asa mic, ca intretinerea ei e chiar obositoare, plictisitoare, ca aduna praf mult, cum spuneam mai sus …

Bref … e un capat de drum. Incepe o noua era. Una care arata si mai ferm, si mai categoric ca ne va rupe contacul cu ce stiam pana acum ca e viata noastra, cu „uneltele” prin care am cunoscut lumea in mileniul trecut: senzatiile (tactile, in cazul cartilor, caci ce senzatii poti avea atingand din cand in cand un ecran neutru si destul de neprietenos? plus ca, deja!, e-reader-ele sunt dotate cu o aplicatie care permite derularea textului cu o anumita viteza fara atingerea cranului), si implicit cu emotiile … Interactiunea noastra cu lumea e tot mai mult mijlocita de niste cabluri si niste ecrane: vorbim in oglinzi magice, altcineva ni se arata si ne vorbeste din aceste oglinzi magice, cineva sau ceva ne canta si ne vorbeste direct in ureche, nu mai mirosim, nu mai gustam, nu mai pipaim … vedem si auzim ceva ce nu este langa noi si, vital, esential!, putem controla cat vedem si auzim.

Astept butonul (sau app-ul) prin care sa-mi maresc sau sa-mi micsorez cantitatea si felul emotiilor. Astept tunner-ul de sentimente 🙂 … si oricat de inspaimantator e gandul acesta, se pare ca voi vedea/auzi (simti, daca v-a mai exista cuvantul acesta peste 20 de ani) asa ceva in timpul vietii mele. O sa ajungem un fel de tabla neagra (sau alba) pe care vom scrie, cu extraordinara precautie, cate un inch de iubire, un gram de ura, un strop de melancolie … Un fel de back to black. Si de acolo, cine stie.

*

Cat despre emotiile intense si clipele fabuloase de pe timpul cand trairile erau autentice, re-descoperite prin intermediul jurnalelor mele din anii ’90, in articolele viitoare …

Un gând despre „Back … (sometimes) to black

  1. In,,REPUBLICA,,lui Platon scrie clar:CAND SANT DOUA CLASE INTR-O CETATE-BOGATII SI SARACII,EI UNELTESC TOT TIMPUL UNII IMPOTRIVA ALTORA. UNDE EXISTA CERSATORI NU DEPARTE STAU ASCUNSII SI HOTII.Tariile super civilizate au desfintat cersatoria formand o clasa de mijloc puternica care la noi nu exista!!! O zi buna!!!

Lasă un răspuns

