FNT, ziua a II-a si a III-a


ziua a II-a a FNT-ului mi-am petrecut-o in cea mai mare parte la repetiile lui Andrei Serban de la Odeon. Am vazut prima distributie a spectacolului Unchiul Vania evoluand in sala, printre scaune, pe scena, la bara, la balcoane, la palanci, in pamant, pe dulap, sus pe decor, cat mai sus. Stiu ca toata lumea il lauda pe Bogdán Zsolt, dar mie mi-a placut foarte mult András Hatházi. N-am ramas la spectacol asa ca nu i-am vazut evoluand si in apa, pentru ca inteleg ca ploua toata piesa. Repetitii lungi si obositoare chiar si pentru spectatori, dupa care actorii s-au pregatit cu totii pentru spectacol. Mda, asta inseamna sa fii profi … Azi imi pare rau ca n-am ramas. Imi aduc aminte insa, ca la repetitii gandeam ca mai bine ma duc si vad spectacolul direct la Cluj, acolo, acasa la el. Nota maxima pentru efort, prefesionalitate, seriozitate … pentru dorinta ungurilor (de la teatrul maghiar din Cluj) de-a arata ca sunt altfel. Da, vazuti asa, sunt altfel.

*

totusi, cea mai interesanta zi a festivalului national de teatru de pana acum, a fost ziua de azi, si, mai precis, conferinta tinuta in sala Atelier a UNATC de catre Octavian Saiu si invitatul sau Cristopher Wynn.

Christopher Wynn este director pentru Dezvoltare şi Parteneriate al Festivalului Internaţional de Teatru de la Edinburgh. Si-a inceput cariera ca actor si a evoluat pana acum ca un foarte bun manager si mai mult decat atat, ca un excelent fundraiser. Banii, ah, banii, cuvantul magic care ne ameteste si ne impietreste pe toti. In Romania, cam toate proiectele culturale se impotmolesc deja lamentabil de previzibil in aceasta mlastina fara fund. Nimeni nu pare a sti cum sa rezolve problema, si toti, de la mic la mare, tineri sau batrani, atarna pe langa cate o institutie de stat, sperand cu disperare, ca mai pica si de acolo cate ceva.

La final a fost inconjurat de Constantin Chiriac, excelentul manager al festivalului de la Sibiu si al teatrului Radu Stanca si cativa alti cativa cunoscuti de-ai lor si n-am apucat sa stau de vorba cu el. Dar mai sunt cateva zile pana la inchidere …

P.S.:

in antet: András Hatházi

Lasă un răspuns

