ce imi place azi


cum am de lucru, chiar lucruri importante de care m-am apucat si ar trebui sa le duc la bun-sfarsit cat de curand, cum ar fi dramatizarea dupa Drumul Damascului al Doinei Jela si transformarea primului meu scenariu scris in 2006 (in 6 zile) intr-o piesa de teatru, fac bineinteles cu totul altceva. Ma uit la documentare fascinante, vad filme amuzante sau interesante, ma duc la teatru, la concerte, citesc si, cand termin de citit ma mut la calculator. Asta dintr-o nevoie acuta sa aflu i-me-diat, dar imediat!, cine sunt si cum arata toti membrii familiei Redgrave. Ca asa-mi veni mie, stand intr-o rana si gandindu-ma ce sa mai fac azi ca sa nu fac ceea ce trebuie.

*

incurcate-s insa si caile internetului. Dintr-una in alta, caci familia Redgrave se intinde prin alianta pana la Liam Neeson (macar-macar Lista lui Schindler sau Star Wars seria noua ati vazut, da?), dau de un clasament al celor mai buni actori britanici de teatru ai tuturor timpurilor, publicat in revista The Stage in 2010 si, in care, cu starea mea de spirit de-acuma, n-aveam de ce sa nu ma incred. In fruntea listei sade, precum ii sta bine unei regine, Judi Dench („M” – in cateva James Bond-uri, da? de reper, asa), iar Vanessa, draga de ea, e clasata pe locul 9.

*

cel mai mult ma intriga totusi locul 2, o anume …. Maggie Smith, Maggie Smith …. si cum nu-mi aduc aminte cine e, but the power of Google is with me … tastez repejor si, iata, surpriza totala!

*

Dame Maggie Smith nu e alta decat cea care a interpretat-o pe profesoara Minerva McGonagall in Harry Potter!

*

va rog, putina liniste. Vreau sa-i transmit pe aceasta cale mamei mele, care e o constiincioasa dar secreta cititoare a blogului meu, ca, nu mai e cazul sa rada de mine pentru ca mi-am cumparat toate DVD-urile aparute cu HP si am vazut toate filmele SI la cinema. Am facut-o pentru ca vreau sa vad prestigiosi actori britanici, de la mama lor de-acolo, in …. „actiune”.  Sa vad cum e sa te joci de-a ceva ce pare copilaresc si absurd si sa-ti iasa bine (si sa castigi si o gramada de bani). Toate rolurile de adulti sunt jucate de actori de prima mana (Michael Gambon – locul 8 pe lista, Helena Bonham Carter, Ralph Fiennes, doar cateva nume, DA?), printre care, preferata mea, ca doar nu era sa-mi placa gotica Helena, e si Dame Maggie Smith.

*

Dame Maggie Smith (are si titlu nobiliar … bravo Maggie, esti my personal hero pe ziua de azi!) … Are o cariera consistenta, atat in film, televiziune si bineinteles pe scena. O cariera de invidiat. Un minunat dar de ziua mea, Craciun, de Anul Nou, de oricare zi si cat mai repede daca se poate va rog, ar fi s-o vad pe ea (m-as multumi totusi si cu Vanesa) pe scena. Iat-o intr-o fotografie minunata, facuta acum ceva ani, cand n-ajunsese inca profesoara la Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry, iar mai jos, cei ce-au ratat link-ul de mai sus (ha!) pot vedea clasamentul the best stage actors of all time, despre care am tot vobit. Hai, va pup, mai vorbim alivoar, parca-au inceput niste filme interesante, aa, da, asa, ce ziceam? pam-pam!

***

***

1st Judi Dench – 21.5% of the vote
2nd Maggie Smith – 18.2%
3rd Mark Rylance – 15.1%
4th Ian McKellen – 13.5%
5th Laurence Olivier – 11.5%
6th Paul Scofield – 7.7%
7th John Gielgud – 4.1%
8th Michael Gambon – 3.5%
9th Vanessa Redgrave – 3.2%
10th Ralph Richardson – 1.6%

3 gânduri despre „ce imi place azi

Lasă un răspuns

