ultimul casting


dupa ce toata dimineata am mormait imbufnata ca nu ma mai duc la castinguri la reclame pentru ca majoritatea sunt de fatada, asa ca sa mai ia si agentia un ban, iar restul sunt nedrepte pe lumea asta in care impostori-s la putere ……… m-am dus pana la urma pentru ca m-au sunat de 3 ori. Fata buna din mine a invins. Sau actrita. Da, actrita. De fapt speranta. Care speranta?

*

M-am imbracat eu frumusel dar nu m-am asteptat la o asa primire:

– Laura? Lauraaa, sa nu te recunosc! Cum te-ai schimbat! (a???) Daca treceam pe strada pe langa tine nu te recunosteam!

(pauza de respiratie, cine este doamna entuziasmata?, nu stiu!, parca n-am vazut-o niciodata, de ce nu-mi aduc aminte de ea?, de unde ma cunoaste?, repliere rapida, raspuns de manual)

– si dumneavoastra o sa va imbogatiti pentru ca nici eu nu v-am recunoscut. Dar spuneti-mi: e de bine? M-am schimbat in bine sau in rau? Sa stiu ce trebuie sa fac in continuare …

(zambet Colgate, batut languros din gene. Recapitulat fulger raspuns in memorie: cam banal, dar tinand cont de primirea total neasteptata, care m-a bagat complet in ceata, consider ca merge)

– de bineee, de foarte bineee! Am crezut ca esti o manechineza ceva, ca facem acum castinguri si pentru din astea …
– inscrieti-ma si acolo!

(zambet Gucci-Gucci-Gucci-aii-ia. Prins privirea amuzata a unui domn care tasteaza ceva in fata unui monitor. Plasat si lui un zambet indefinit si o replica aparte)

– pana la primul casting pentru modele slabesc 7 kilograme … I promise!

(zambet inocent. Batut din gene. Iau foaia pe care mi-o intinde acelasi domn cu placerea (simulata) cu care as primi un inel cu diamante. Ma asez intr-un colt sa-mi diger „necunoscutele”. Zece minute mai tarziu eram la fel de nedumerita.)

– Mergem sa dam proba? – ma intreaba un tanar pe care l-am mai vazut undeva.

*

Probele sunt toate la fel.

Un zambet la camera … acum profil … zambet … privirea la mine … celalalt profil … zambet … dintii, mainile, asaaa, gata.

Ca la un targ de animale. Trebuie sa ai toti dintii in gura ca sa zambesti Palmolive, a, asta, Paradontax.

Tre sa mai faci si o pirueta pe care o execut si in somn daca e nevoie. Cam toti operatorii de casting rad cu mine in faza aceasta: ma invart atat de undoios in fata lor, zambesc exact cu o jumatate de secunda inainte sa-mi ceara … plasez cate o gluma in fiecare prezentare …

Tipul trage cu nepasare o masa in fata mea. Ma gandesc in timp ce-l privesc ca pe la finalul castingului n-o s-o mai aibe pentru ca i se vor rupe picioarele in ritmul asta. Zambesc discret si nevinovat. Pe masa imi tranteste o oala mica si in ea un polonic de inox.

– Si acum piesa de rezistenta – zice el in timp ce ia de pe manerul unui geam, un sort de bucatarie cam ponosit si mi-l intinde lipsit de energie. Mi-l pun cu multa bunavointa.

– Poti sa-ti scoti esarfa de la gat? Parca nu se potriveste cu sortul.

O scot fara sa comentez.

– Tu ce dai? „Ardeleanca”?
– da, „Ardeleanca”.
– sa-i zici asa mai lent atunci, stii cum sunt aia.
– Stiu, m-am nascut prin zona.
– da? Eu sunt din Brasov.
– pai bine atuncia, ne-om descurca …
– esti gata?
– da.
– motor … actiune!
– „Ciorba mea cu tarhon ii cea mai buna, ca-i pun mult iauurt. Si o sa castigam si concursul acela. O sa videti. Ceau.

„Ceau” e de la mine. In Banat unde m-am nascut eu nu se zice „buna” ori „pa”. Nici in Ardeal. Tipul rade.

– inca o data, mai accentuat.
– Mai accentuat?

(spusesem totul suficient de accentuat cat sa fie o parodie a graiul leganat, ardelenesc)

– da, si eu m-am mirat. Da’ asta vor, asa-s astia de pe la agentii (celelalte agentii, nu astea de castinguri.) … vor tot felul de prostii!

Mai facem o data, totul de la capat, si mai apasat, si mai accentuat. Acum chiar e o parodie a unei gospodine ardelence, a la Bendeac. Rade si acum dar vad din rasul lui neconvingator ca nu e chiar atat de apasat cat trebuia.

– Acum facem la fel, dar mai repede.
– Mai repede? Bine, mai repede.

(mai repede inseamna mai apasat, ce n-a iesit prima oara. Imi vine sa rad dar nu rad.)

– „Ciiorba miea cu tarhon ( gandul ca n-am prea mancat ciiorba cu tarhon prin Ardeal nu-mi da pace) îi şea mai bună, că-i pun mult iauurt. Şi o să câştigăm şi concursul aşela. O să videţi. Cieau.

(fix ca o gaina lesinata si handicapata de undeva dintre Ardeal si Banat. Dar pentru urechea neantrenata a agentiei merge. Habar n-au care-i diferenta, pun pariu)

Rade multumit. Asta isi doreste agentia. Cealalta agentie.

– Foarte bine, ha-ha-ha!
– Daa? – clipesc din gene a neincredere. Am auzit de atatea ori foarte bine si de cam tot atatea ori nu s-a intamplat nimic dupa acel foarte bine incat nu mai cred ca „foarte bine” e chiar de bine.
– Daaa.
–  fac pariu ca o sa vad in spotul asta unele care n-au nicio treaba cu subiectul.
– pai da, ca asa fac astia de la agentii. Habar n-au pe ce lume traiesc. N-ai vazut ce spoturi fac? Ce oameni cauta? Ce obositi? Ce nashpeturi? Asta-i imaginea lor despre noi, daca-ti poti inchipui. Cauta manelisti, iti spun eu!
– si cum eu nu-s manelista …
– pai da, nu mai intelegi nimic.
– Chiar nu. Romanii nu-s chiar asa de prosti si insipizi cum ne arata ei.
– Pai nu. Dar ei nu cauta ceva frumos, care sa placa ochiului!
– mie imi spui? Am fost refuzata din cauza asta.
– pai si trebuia s-o iei ca pe un compliment. Chiar cred ca in cazul tau e un compliment. Oricum, la ce jale e in film si teatru in ultimii 20 de ani, mai bine ca nu ai facut parte din asa ceva.

*

Sunt perplexa. Asta imi spun si eu, dar nu ma astept sa aud acelasi lucru intr-o agentie de casting.

*

– La revederee!
– Paa Laura! Acum ca te-am regasit si am vazut ce bine arati, tinem legatura!

*

Si cum va spuneam, m-am hotarat azi sa nu ma mai duc la castinguri. Arat prea bine pentru asta 🙂

Lasă un răspuns

