romanii (chiar) au talent


… am concluzionat aseara, ridicandu-ma amortita din pat, dupa vreo patru ore de nemiscare. Era trecut de miezul noptii, remarcam cu mare stupoare, si era prima data in multi-multi-multi ani cand am stat si am urmarit o emisiune de divertisment cap-coada. Nu mi-am dat seama cand s-a scurs atata timp: am ras, am cantat in gand, am strambat din nas, am fost putin dezamagita, am fost surprinsa placut de unii, am tinut din tot sufletul cu altii … pe scurt, atatea emotii in fata televizorului probabil ca n-am mai incercat din anii ’90.

*

Dar unde s-au ascuns toti acesti romani talentati atatia ani?

*

Pai dincolo de Chitila, ar fi o data (ca sa ma folosesc de o expresie la moda acum, acceptata de bucuresteni si intens folosita, chiar daca in realitate nu stiu ce inseamna pentru ca n-au iesit prea des din Bucuresti, decat eventual pana la Sinaia sau pana la Mamaia…)

Apoi, in cu totul alte locuri decat pe platourile de filmare ale televiziunilor. Cel putin pana acum. Prin platourile si studiourile alea au defilat mai cu seama orice altceva decat talente. Cand stai sa te gandesti, parca mediocritatea, banalitatea, vulgaritatea, agresivitatea, ipocrizia au fost cerintele de baza inaintea unei aparitii TV, nu talentul, originalitatea, autenticitatea … Ura, veninul, atitudinea agresiva, acuzatorii fara argument si fara principii – astea sunt la moda (in mintea realizatorilor TV) … in contrapartida cu barfa ieftina, divorturi penibile, isterii, neveste de fotbalisti si patroni de cluburi doar de fotbal (de parca asta-i singurul sport practicat in Romania ori unul din cele mai performante de la noi) … culesi toti parca de la marginea padurii.

*

Audientele record ale acestei emisiuni poate ar trebui sa dea de gandit „facatorilor” de grile TV. Pupincuristii si ipocritii netalentati n-o sa va aduca in veci rating. Nici fufele si pitzipoancele, oricat v-ar parea voua de interesante. Iar daca maine totusi il dati jos pe Base’ – singurul scop in viata al unora dintre voi – nu stiu despre ce o sa mai vorbiti dupa aia …

*

Romanii au talent, romanii sunt altceva decat ne aratati voi, am putea toti sa invatam din asta; din modestia lui Bernadette si dragostea pe care i-o arata Vandei, din viata sotilor Luca – uite asa am auzit ca mai exista si altfel de nunti decat cele organizate ca la bax, in Bucuresti, ca romanii autentici isi aduc in batatura un staroste la petrecerea aceasta insemnata, nu un MC sau un animator – din orele de munca depuse de duo-ul Ballance, din felul in care unii si-au conservat talentul desi nimeni si nimic din jur nu parea sa-i incurajeze. Impotriva imaginii si parerilor promovate si cultivate de mass media (cand deschizi televizorul si vezi atatia tristi, iti vine chiar sa plangi) si a parerii multora, romanii au ramas talentati. Mi-a parut rau de omul acela – Ionita Marius – care si-a dorit toata viata sa danseze step si sa cante la tobe; un om simplu cu un talent nedescoperit la timp, ce pacat … Mi-a parut rau si ca fratii Paunescu au fost atat de neinspirati sa-si schimbe numarul, ei au fost inainte de emisiunea de aseara printre favoritii mei; uite, si din asta poti invata ceva: cateodata in viata nu trebuie sa supralicitezi, sa vrei sa rupi, sa spargi, sa lasi si mai tare cu gura cascata. Cateodata e suficient sa pastrezi ceea ce ai deja, nivelul pe care l-ai atins, o atitudine atat de rara azi, cand toti iti cer mai mult, mai mult, mai mult. Aseara insa am vazut (si) o demonstratie de „Less is more”.

Si cate editii mai urmeaza! Ce bine …!!!

*

O nota foarte proasta celor care comenteaza pe pagina de web „Romanii au talent”. Show-ul e bun, nu face nicio discriminare, e bine condus, haios prezentat si chiar scoate in evidenta ceva important: ca Romania arata altfel decat cum se vede la televizor sau prin ziarele pe care si asa nu le citeste nimeni. In schimb comentariile ne arata cat de inculti, agramati si prosti sunt unii dintre noi; acolo poti vedea discriminarea dusa la extrem, pe criterii de varsta sau orientare sexuala. Caci in mintea unora, sa fii gay, de la tara sau trecut de 35 de ani e un pacat ce ar trebui pedepsit cu anihilarea totala …

Lasă un răspuns

