femei agresate in trafic (II)


femeile vorbesc rar despre agresiuni, iar despre cele care nu lasa urme la suprafata, doar in cazuri speciale. Le-a fost inculcata ideea ca maltratarea, agresiunea verbala sau fizica sunt pedepse binemeritate pentru ceva ce ele au facut. Chiar daca nu-si dau seama acum. Si daca nu au facut acum ceva, tot au facut candva. Doar Eva a luat marul din pom si l-a ispitit pe Adam. El altfel, saracutul de el, n-avea nicio vina.
*
Ani de zile nu am spus nimanui ca drumul pe care trebuia sa-l fac zilnic minim de doua ori, dus-intors, de acasa pana la Teatrul National (stateam pe atunci vis-a-vis de CCA, adica vorbim de cateva sute de metri), era un vis urat sau  o gluma proasta. Zilele bune erau cele in care scapam cu „doar” cateva obscenitati lansate curajos inspre mine dinspre „domnii” privitori de pe trotuar.
*
La un moment dat subiectul a fost deschis intr-un grup de fete. Eram cam de aceeasi varsta, dar de diferite forme si dimensiuni, cu variate preferinte vestimentare. Atunci am aflat cu stupoare ca TOATE, absolut TOATE, au patit si patesc aceleasi lucruri.
*
Din acel moment nu mi-a mai fost rusine sa vorbesc despre asta cu cei din jurul meu. In timp insa, am descoperit o alta realitate socanta (de ce socanta cand ei ne agreseaza pe noi?), si anume ca barbatii au in general cam aceeasi reactie:

– „dar tu ce-ai facut de ti-a facut asa? ai fi facut tu ceva, nu se poate altfel …”
*
mi-am luat cat de repede am putut o masina, sperand ca in acest fel o sa fiu mai putin expusa. Este la fel de rau ca inainte. Baaa, s-ar putea sa fie si mai rau …

Ca in orice societate subdezvoltata, inculta, needucata, de tip medieval (adica exact aceea in care traieste „domnul” Badea), vina, sursa, motivul agresiunii sta intotdeauna in cel mai slab, in cel agresat, adica, in cazul de fata, e vina femeii.
*
Dealtminteri, acesta a fost si comentariul altui „domn bine” din mass media, „domnul” Zaharescu, care aseara a reluat stirea si a plasat in descrierea intamplarii si sentinta fireasca: „o soferita nepriceputa” … care, deductie logica, l-a incurcat pe un alt domn sofer, indiscutabil, indubitabil mult mai priceput, si iata cum, domnilor si doamnelor, ajungem la raspunsul firesc: acesta a iesit din masina si i-a ars vreo cateva sa se invete minte sa nu mai faca asa ceva niciodata (pacat ca s-a inventat sistemul acela de blocare a usilor din interior, altfel ii aplica el si-o binemeritata corectie fizica). Sa-i fie deci, de invatatura de minte, sa nu mai faca ever-never, in special sa conduca masina pe un teritoriu care e al barbatilor.
*
Nu numai agresiunea din trafic va trebui oprita. Concomitent ar trebui sa facem ceva sa-i oprim pe acesti „domni” atat de bine, atat de reprezentativi pentru societatea romaneasca, atat de realizati social, cu acces atat de larg la canalele media, SA SE MAI EXPRIME PUBLIC, de fapt in fata unui public atat de larg. De ce nu a protestat niciun ONG … nimeni, absolut nimeni? De ce acceptam sa traim ASA?

28 de gânduri despre „femei agresate in trafic (II)

    • Inca n-am urmarit episodul cu pricina, dar mi-a povestit si mie cineva aseara. Din tot ce am aflat, amanuntul asta mi s-a parut intr-un fel cel mai amuzant; desi e realmente dovada cea mai trista a lumii rudimentare si bolnave in care traieste.

  1. Mi-a placut postul tau anterior. am facut greseala de a ma uita dupa 2 luni si ceva de pauza la emisiunea lu’ badea si am deschis fix cand zicea de articolul tau. iti multumesc pentru felul in care i-ai dat-o peste bot. „nati-o p’asta” cum zice el. eu unul nu il mai sufar deloc pentru ca are impresia ca cine nu gandeste ca el e dobitoc. suna a gandire basesciana cumva…

  2. este deomstrat stiintific ca femeile n-ar trebui sa conduca. eu sunt de aceeasi parere, cand vad una nu stiu cum sa fac sa dispara, am si avut accident din cauza uneia plus aletele evitate.
    2. mai uitati-va cum va imbracati, in europa nu se imbraca stilurile astea de vampe cum se poarta la noi toata ziua, oricand, numai asa. da, e vina voastra, cand vezi o vampa o fluieri cand vezi o doamna o admiri. deci, in rro nu prea sunt decat vampe.
    3. ia sa intervii tu sau sa-l pui pe iubitul (sponsor) tau sa interveniti sa vedem ce vi se intampla.

    • M-am razgandit si public unul din cele cateva comentarii inepte sterse azi (e vorba de cel de mai sus), din 2 motive foarte simple:

      1. Astia sunt „fanii” domnului Badea. Asa arata toti, pe cuvant. Vreau sa vedeti un exemplu. Asta e nivelul, asta e categoria, iar acesta e chiar un exemplu „bun”, restul comentariilor sunt la nivel de sub-autobaza (de asta le-am si sters). Mintea acestor comentatori (surpriza!! putini, foarte-foarte putini comparativ cu audientele babane cu care se lauda preopinentul) e mica, schema redusa si inscrisa bine de tot intr-un stereotip obosit. O astfel de minte nu poate retine toate informatiile strecurate in articolele la care probabil se refera (desi, ma pot baza pe puterea mea de analiza inainte de-a presupune ca acesta n-a citit nimic, a intrat aici doar pentru ca a vazut ceva in emisiune).

      2. Cat despre „deomstratia” stiintifica a domnului „alin”, pana si presa romaneasca, saraca in fapte si dovezi e o sursa generoasa de statistici care distrug efectiv acest mit misogin ieftin (Google it: femei la volan statistici). In toate, incepand cu cele ale politiei si terminand cu ale oricarui umil si obscur institut de sondare, femeile sunt declarate unanim si fara echivoc, mult mai bune decat barbatii atunci cand se afla la volan. Exact. Mult mai bune soferite. In strainatate lucrurile sunt si mai drastice: femeile primesc din start un punctaj mai bun la asigurari, au diverse facilitati, pentru ca, statistic vorbind, niciunde nu se pune la indoiala capacitatea lor de-a conduce masina bine si in siguranta pe drumurile publice. Dar, (ma repet-repet-repet), Romania are o societate cu nivel medieval in gandire, asa ca, nu-i de mirare ca mai auzi si asemenea … asemenea … pareri.

      Sa nu va inecati in atata misoginism :).

      • Asa te vrem Laura,,Iti multumesc in numele a miilor de soferite care nu au curajul sa o spuna. Se pare ca ai calitati, ce unii doar le viseaza…

    • DA mai alin ai si tu dreptate, sa intervina doar iubitul ei, si probabil ca va pati ceva nasol, dar ia pune-ti neuronii la treaba si gandeste-te asa, daca ar interveni mai multi cum ar fi? nu te-ai intrebat de ce, intotdeauna, in astfel de cazuri, o singura persoana este ranita? sau mai grav, moare? de ce una singura si nu 2, 3, 5? pentru da DOAR O PERSOANA intervine. daca intervin mai multe nu ar mai fi plina presa de oameni raniti pentru ca au intervenit. probabilitatea ca ciorditorul, agresorul, hotul sau cum vrei sa ii zici, sa se sperie si sa fuga ar fi mult mai mare. sau mai bine sa fie prins. gandirea celor ca tine dauneaza, mai ales in momente critice…

      • Exact la asta ma refeream indirect, la SOLIDARITATE. La complicitatea si solidaritatea oamenilor in fata agresiunii de orice fel. Merci pentru nuanta, se pare ca am fost prea subtila.

  3. Inteleg din comentarii ca Badita a avut ceva de comentat la adresa ta. Sunt incantat ca debilul a ajuns la blogul tau si ti-a citit postarile, poate isi da seama si el cat e de penibil. Dar dupa reactia pe care am inteles ca a avut-o, demonstreaza clar ca e nu e doar debil mintal ci si un mare mare imbecil.

    • oh, te-ai mahnit degeaba. Eu am tras concluzia ca a ramas fara subiecte de discutie daca s-a ocupat de asa ceva :). Si apoi, din descrieri inteleg ca „a comentat” in stilul lui caracteristic, consacrat. Acela tipic de mahala. Cum te asteptai sa o faca? Nu ii spurca el pe toti cei ce au alta parere decat cea care i se formuleaza in cap sau pe care i-o „traseaza” seful lui cel mare?

  4. felicitari pentru puterea de care dai dovada… E un mare curaj sa publici si comentariile care nu iti impartasesc punctul de vedere… :)) Asta e diferenta intre tine si chiar badea sau orcine respecta omul de langa el (nu e cazul in situatia ta). El macar ti-a facut public punctul de vedere si a argumentat acest lucru. Nici macar acum tu nu ai un raspuns si insisti in greseala…

    Important e sa fii tu „mai egala” decat barbatii :))

    • Stiu ca e aproape in-se-si-za-bil, dar blogul meu este public (printr-o logica foarte simpla, cel putin pentru mine SI punctele mele de vedere, exprimate aici, sunt publice). E chiar foarte public. Are link pe Facebook, Tweeter, s.a.m.d. Nu poate fi „mai public” decat atat. Desigur, astea sunt doar niste amanunte care pot scapa chiar unei observatii fine. Stereotipia, cliseul … inept: „mai egala decat barbatii” se refera la ce?

  5. De ce nu publici si comentariul meu… cei drept „literat” si mai putin „inept” decat al altora?
    Cand ceva ce faci tu (sex, blogging, negrese) este public, trebuie sa lasi publicul sa-si spuna parerea. Sotia mea este o soferita mult mai buna decat mine (dovada faptul ca are un… „cazier” imaculat). Cu ce sunt eu misogin? Sa o rog pe ea sa iti scrie? (vorbesc la „per tu” fiindca si tu vorbesti la fel) Te rog raspunde-mi la primele 4 dintre cele 5 puncte pe care le-am enumerat in enuntul nepublicat. Multumesc… sau merci!

    • Pentru ca este mai putin literat si chiar mai inept. Nu ai 5 intrebari ci 4, ultima fiind o invitatie la nu stiu ce. La prima poti sa-ti raspunzi singuri frunzarind blogul (am scris despre asta cu alta ocazia). Sau te-ai repezit aici si-ai inceput sa comentezi doar pentru ca ti-a zis MB? No. 2: daaah, gasim noi pe cineva mult mai potrivit sa apara la teveu; tu poti sa-ti inregistrezi emisiunile si sa te uiti la tine acasa la ele in reluare; oricum spune acelasi lucru de 15 ani. In rest nu sunt aici la interviuri; acesta nu e un blog comercial; nu reprezint presa; ma faci sa rad: NU TREBUIE sa las pe nimeni sa-si spuna parerea (parca ati fi o natie de voyeristi, nu aveti aer daca nu puteti privi si comenta despre ciorba celuilalt); nimeni n-o sa improaste cu dejectii la mine pe blog cum pofteste fara acordul meu; nu ma poate obliga nimeni sa fac asta; am la indemana unelte tip „spam”, „ignore”, s.a.m.d. … Acest blog este cenzurat de setul meu propriu de valori (sau de bunul meu plac). Daca nu te incadrezi in ele, n-o sa-ti apara niciodata comentariile aici.

      P.S.: Idolul tau face asta in direct si in reluare pe un post TV national: ii judeca pe toti fara a lasa pe nimeni sa-si dea cu parerea. Si pentru asta il iubesti de nu mai poti :))). Eu am cam incheiat subiectul asta, devine plictisitor. Si din ciclul subcultura. Bye.

  6. Macar publica asta:

    *”Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public sunt inviolabile.”

    -Nu e idolul meu, ba cu unele idei ale sale (multe as putea spune) chiar nu sunt de acord.

    – Si faptul ca tu ma consideri pe mine fan e la fel de nociv ca faptul ca el te considera pe tine „iubitoare de basescu”, nu crezi?

    – Faptul ca tu sau cei care sunt langa tine, considerati ca sunteti mai in masura sa judecati ce trebuie sau nu sa fie vazut nu crezi ca ar contraveni cu asteriscul din inceputul comentariului meu (ca sa nu o mai dai in „semantics” cu mine).

    – Te intreb iar: cu ce e de vina el ca trecatorii, politia sau chiar Dumnezeu nu s-au implicat in situatie?

    – Daca te consideri mai in masura sa fi formatoare de opinie fa-o fara a-ti face publicitate calcandu-i pe altii in picioare ca sa iti faca tie read-uri. Nu te mai ridica singura la rangul de femeie martir fiindca nu toate gandesc ca tine.

    P.S. In domeniul publicistic, se publica articolul sau comentariul caruia ii raspunzi.

    • :))))))))))

      Uite, hai, ti-o public, dar gata, ca nu mai are rost.

      – nu lucrez in domeniul publicistic.
      – imi dau cu parerea la mine pe blog si Thanks God aici chiar n-o sa-mi spuna nimeni ce sa fac. Aici imi fac propriile reguli.
      – Libertatea de expresie o fi public inviolabila dar NU LA MINE PE BLOG. Acesta e privat. E ca si cum ai vrea sa ma injuri la mine in casa. Nu se poate. Nu mai citi daca nu-ti place. Ce e asa de greu de inteles?
      – nu-l urmaresc pe MB. Am spus asta cu cateva articole mai devreme, nu ma mai repet.
      – vina lui – daca ai fi „rasfoit” blogul doua pagini incoa si incolo ai fi aflat si singur – e ca promoveaza permanent, cu asiduitate, consecventa si perseverenta un model social de mahala, cu reguli de mahala, cu mentalitate de acelasi tip si asa mai departe. Indemnul „nu reactiona” ii paralizeaza in societatea romaneasca si pe politisti. Nu o sa dezvolt acum si aici cum si de ce, nu am chef, poate am s-o fac alta data; dar da, il consider vinovat moral daca vrei, de asta si de multe altele. Si chiar as vrea sa stiu cum s-ar simti el ca barbat, daca macar una din femeile din familia lui ar fi fost atacata in mijlocul unui intersectii, plina de zeci de oameni si nimeni n-ar fi reactionat.

  7. „punctele mele de vedere, exprimate aici, sunt publice). E chiar foarte public.”

    – „Prin domeniu public al statului se înțelege situația unor bunuri sau drepturi care nu sunt în posesia nici unei persoane, fizice sau juridice. Un exemplu este domeniul public, ce consistă din spațiul radio-electronic, domeniul minier, apele terestre, apele continentale, gazele naturale etc.” (via Wikipedia dar daca doresti iti dau si link catre alte lucruri)

    – Si daca tot sunt „voyeurist” (asa se scrie, iar iti recomand google), tu care comentezi ce spune altul… ce ai fi?

    • Mi-ai raspuns doar ca sa te afli in treaba. E clar ce-am spus: parerile mele sunt cat se poate de publice pentru ca pot fi citite de toata lumea.

      Eu nu comentez ce spune altul; mai gandeste putin.

  8. „Nu mai citi daca nu-ti place. Ce e asa de greu de inteles?”

    Deci cand mentionezi ce a spus altcineva (MB) tu nu comentezi ce spuen altul? Iti fac eu publicitate daca asta vrei (se numeste whoring… e termen publicistic nu jignitor)! Iar prin libertatea de exprimare public inviolabila (asa cum e mentionata in constitutie)… ma refer atat la ce scrie el cat si la ce scrii tu. Una e sa iti scrii gandurile si alta e sa arunci cu rahat in persoane si sa inciti la cenzura fiindca nu esti de acord cu parerea lor.

    • Ai facut o varza din toate si ai pierdut sirul. Ti-am spus exact ce vina cred eu ca are; cauta 5-6 articole in urma si o sa gasesti mai multe explicatii in „Eu nu vreau sa traiesc in lumea lui Mircea Badea” (partile I, II si III). In PLUS, romanii au o total gresita intelegere a cuvantului libertate: in mintea lor (si aici ma disociez de ei), oricine poate face orice in Romania fara sa se ASTEPTE LA CONSECINTE (o vreme au crezut ca si in UE) pentru ca … au dreptul la libertate. Consecintele ii bulverseaza: pai cum, de ce sa ne pedepseasca cineva? Nu eram liberi? Nasooool …

      Libertate a avut si ala de i-a facut praf masina femeii. NU? Era liber doar … ce! … cine sa-l opreasca? Merci pentru comentarii, seara buna.

  9. Am sa renunt si eu fiindca nu te poti pune cu blogger-ul c-are mintea odihnita. Draguta, dumneata nu reprezinti toata floarea cea vestita a sexului cel opus, cum nici Mircea Badea nu reprezinta toata romania (nici macar un individ in afara de… culmea… el!). Sa ai o noaptea buna si scoate-ti barbatul din sifonier ca saracul l-ai pedepsit destul.

  10. si mie mi se pare misogin mircea badea. Incrancenat si frustrat :). Dar la fel sunt aproape toti cei ce ti-au scris pe aici 🙂 s-o fi multiplicat?

    • El … chiar el in persoana nu cred :). Dar dupa IP si stil; dupa acelasi tip de exprimare si aceleasi greseli gramaticale sunt convinsa ca sunt doar 2-3 comentatori care mi-au scris folosind diverse „porecle” :))))))))))))

Lasă un răspuns

