Eu nu vreau sa traiesc in lumea lui Mircea Badea (III)


„Nu mai vreau sa traiesc intr-o lume in care principalele personaje se numesc Ciutacu, Basescu, Gadea, Diaconescu”, a declarat Andrei Plesu, starnind zambete in randul celor cateva sute de participanti la conferinta organizata in seria „Cultura bate criza”, in aula Bibliotecii Centrale Universitare.

In ciuda pitorescului ei, viata politica romaneasca i se pare lui Andrei Plesu „cumplit de repetitiva”. „In Romania pare ca se intampla tot timpul lucruri enorme ca si cand nu s-ar intampla nimic. De fapt nu se intampla nimic sub masca lucrurilor extraordinare”, a mai spus scriitorul, citat de Gandul.
*
si eu am citat din ziare.com.
*
Nu m-am mai uitat la emisiunea lui M.B. Nu ma uit in general. Iar accidentele, momentele in care privirea imi aluneca pe fata lui si urechea incepe sa asculte veninul fleoscait si fara haz pe care se straduie sa-l reverse seara de seara printre pixeli marunti sau mai putini marunti ai teveului sunt extrem de rare dar sigur ca ma enerveaza. Ma enerveaza ca infesteaza mintea unora mai putini rezistenti si isteti chiar si la manipularea stravezie. Ma enerveaza ca da un exemplu ingrozitor de prost. Ca injgheaba si promoveaza un sistem social rudimentar, aflat la limita de jos a civilizatiei si culturii. Si nu ma enerveaza doar pe mine. Sunt atatia in jurul meu, si altii departe de mine, necunoscuti mie in viata reala, cum e domnul Plesu, care gandesc fix la fel. Desi in citatul lui nu-l pomeneste tocmai pe M.B. ci pe altii care sunt mai naspa si mai nocivi decat el.
*
„Se poate si mai rau” – imi spunea razand si oarecum amuzandu-se amar un fost coleg cu scaun la cap, atunci cand ma plangeam de mitocanismul si mediocritatea sefilor noi din presa. Se poate ca maine sa vina unul si mai rau (in sensul de naspa, idiot, pupincurist, incult, mediocru). Da, se poate. E din ce in ce mai rau. Iar pe mine ma ia ameteala cand ma gandesc ca voi avea de ales intre a renunta la abonamentul la cablu si a-i vedea pe astia si altii ca ei impanzind fies’ce coltisor din mass media romaneasca.
*
Oh, da. Mai am si altceva de facut decat sa scriu despre nulii astia de doi lei. Chiar scriam un alt articol pentru blog. Dar, cautand ceva pe internet, am dat peste citatul acesta si am vrut sa-l postez si aici, la mine. Nah, asa. Sa fie. Sa ma simt mai aproape de Plesu. De domnul Plesu.
*
Virtual, fireste.

6 gânduri despre „Eu nu vreau sa traiesc in lumea lui Mircea Badea (III)

    • „se poate si mai rau” era … concluzia amara a unui fost coleg hartanit si tarsait prin presa care a vazut de-a lungul timpului cum lucrurile se inrautatesc in loc de-a se face mai bune. Nu vreau: „sa se poata si mai rau”, dar cred ca, precum spun englezii si americanii „it will get worse before getting better”, adica o sa ne fie mai rau inainte de-a ne fi mai bine. Nu cred c-am inteles prea multe in acesti ultimi 20 de ani; cred ca inca mai trebuie sa ne luam lectii de viata ca un fel bobarnace deloc colegiale, printre coaste, peste cap. In cel mai bun caz

  1. „Nu cred c-am inteles prea multe in acesti ultimi 20 de ani” , eu am inceput sa cred ca am fost teribili de inocenti si prea entuziasti la momentul schimbarii si prea frustrati de ceea ce a iesit …

    • Sigur am fost teribili de inocenti. Constiinta sociala nationala era pe la nivelul unui copil de 10 – 11 ani. Ce doreau romanii in ’89? Blugi, cola, tigari, cafea, carne, portocale, pepsi, banane, ciocolata, multe programe TV si liber la calatorii. Io zic ca avem tot ce ne-am dorit. Unii dintre noi doar se uite la ele si nu le pot atinge, altii le au pe toate dar sunt nefericiti. Poate ar trebui sa incepem sa ne dorim altceva? Eventual sa ne gandim ce inseamna o revolutie, ce valori morale, nationale vrem sa schimbam, in ce fel de sistem vrem sa traim s.a.m.d.

  2. Probabil ca trebuia sa trecem prin o astfel de experienta pentru a evolua , anii de inchidere si prea putinul acces la informatie a creat si eroi si .. demoni. Ar trebui sa ne dorim altceva , da , sa stim sa creem valori si sa vindem valori , sa stim sa ne aparam dar sa ne putem adapta cand este nevoie . Sa nu vedem numai in alb si negru , nuantele de gri sunt importante . Si toate acestea trebuiesc incepute … cu o noua perspectiva educationala

Lasă un răspuns

