eu nu vreau sa traiesc in lumea lui Mircea Badea


… cam asta imi spuneam furioasa de dimineata cand, m-am oprit pentru o secunda pe Antena 3 si am ramas 10 minute privind si ascultand INCA uluita teoriile nocive debitate cu aplomb, verva, vitalitate incrancenata, lipsa totala de constiinta sociala sanatoasa si maaare nerusinare de domnul mai sus mentionat.
*
Eu nu vreau sa traiesc in lumea lui pentru ca, in aceasta lume, trecatorii vor asista indiferenti si nevinovati daca vreun nebun ma ia la mardeala pe strada din orisice motiv. Ba, mai mult, in extremis, eu voi fi cea amendata, declarata vinovata si „asa-i trebuie” pentru simplul fapt ca pe mine ma batea nebunul respectiv. De ce am stat in apropierea lui? De ce m-am intalnit cu el? Cam asta va fi rationamentul … Mult mai grav, daca se va dovedi in timpul unui proces ulterior ca am mai baut inainte si o cafea cu respectivul, lumea lui Mircea Badea – in frunte cu el, bineinteles – ma va condamna la ardere pe rug pentru viciu si eretism. Si ce-o(r) mai „gandi” el(ei) si raspandi prin cetate pana atunci.

In lumea lui Mircea Badea se va trai dupa reguli de cartier. De ghetou. Doar intr-o lume efectiv mica (ca numar), ii poti cunoaste sau poti afla multe despre cei cu care intentionezi sa iesi la o cafea. Intr-un perimetru de cateva strazi, intreband din doi in doi e imposibil sa nu afli cine e sau ce-a facut Gica de la magazinul din colt. Daca in schimb, tu de fapt traiesti intr-o lume mai mare, n-ai crescut in cartier, nici in Bucharest, si l-ai intalnit pe Gicu in supermarket treaba devine compliche. Gicu s-a uitat la tine de doua ori frumos, te-a ajutat sa-ti aranjezi lucrurile in punga de hartie (amandoi ecologisti) si apoi, delicat, te-a invitat la un ceai nevinovat in patiseria din celalalt colt. Si uite asa l-ai cunoscut pe Gicu cu care te-ai intalnit de mai multe ori ori pana ai inceput sa mirosi ceva. (Lipsa unui nas fin va fi un pacat aproape mortal in lumea lui Mircea Badea. Posibil ca in viitor acesti handicapati nefericiti sa fie inchisi undeva si pe rand, humanly eutanasiati). Poate, Doamne pazeste, ati facut si treaba aceea, impreuna. Apoi, semnalele negative inmultindu-se, te-ai hotarat sa-l parasesti pe Gicu taman intr-o noapte, la discoteca, dupa ce el bau bine cateva pahare. O decizie nefericita, alta prostie enorma dupa regulile lui Mircea Badea. Si Gicu, furios ca l-ai ranit in amoarea lui de cocos de cartier, nu de altceva, ca nici el nu te iubea mai mult, se ia dupa tine si-ti arde o mama de bataie.
*
E un scenariu plauzibil in lumea lui Mircea Badea? E. Tocmai in aceea lume e. Iar acea lume te va judeca pe TINE si il va absolvi pe el. Pe jigodie, pe nenorocit. Ii va amenda pe cei ce-ti sar in ajutor, pe cei ce vor sa te ajute. Voi veti fi scufundati intr-o mare de mocirla, nu canalia ce-a dat in tine. Sa traiti voi in lumea asta „prescrisa” de Mircea Badea cu proeminenta de doctor docent. Voi ce-l urmariti seara de seara si ii raspundeti pe blog tinandu-i isonul. Sa traiti voi intr-o Romanie medievala, care se vrea organizata dupa reguli medievale, in care femeia e de vina pentru orice si raspunsul la toate va fi ori non kombat total ori kombat mortal. El se viseaza in Wild Wild (w)Est si voi toti il admirati. Sa va fie de bine!

2 gânduri despre „eu nu vreau sa traiesc in lumea lui Mircea Badea

  1. …Nu stiu daca omul asta e asa malefic cum rezulta din articol. De fapt, va fi atat de malefic pe cat il vom face noi… Nedandu-i importanta, nu va mai avea importanta. Dandu-i importanta unui jurnalist amuzant, ne va descreti fruntile. Dandu-i importanta unui manipulator al maselor, care vrea sa impuna o Romanie medievala condusa dupa reguli de cartier, cu siguranta asta va deveni (pentru noi, desigur). Eu una ma indoiesc de puterea lui, ca si de calitatea lui umana. Nu m-as vedea panicandu-ma de viitorul meu pentru ca are el nu stiu cati fani care aleg sa se intoxice cu mistourile lui…

    • … si cu „modelul lui de viata”. Din pacate am inceput sa aud in jurul meu: „Mircea Badea a spunea, Mircea Badea a facut, cum zicea si Mircea Badea aseara, n-are rost sa, are rost sa …). Romanii sunt atat de manipulabili ca imi vine sa plang si sa rad in acelasi timp :))

Lasă un răspuns

