Roma …


Roma, orasul etern, m-a primit si pe mine cum a primit atatea alte sute de milioane de curiosi de-a lungul vremii: mandra, indiferenta, zgomotoasa, senina, foarte-foarte frumoasa si constienta de asta, gata sa ma seduca si sa ma faca sa revin mereu, mereu, mereu.

*

Atat de frumoasa incat atunci cand am ajuns la Fontana di Trevi, aproape ca am izbucnit in plans. De la asa manifestari lacrimogene m-a salvat roiul de tuciurii care vroiau sa-mi vanda ceva: un sal, o zbarnaietoare de plastic fosforescent, o fotografie cu mine, etc … ei mi-au taiat mood-ul, cheful sa ma mai incant estetic pana la emotia deplina. Asa ca printre doua „No, thanks” incruntate m-am inghesuit si eu in masa de privitori si am contemplat fara cuvant. Era destula rumoare si zgomot in jurul meu.

*

Foarte multi români pe strazi, cum era si de asteptat, singurii care cersesc. Mai sunt si alti imigranti in Roma care incearca sa eludeze regulile si sa faca si ei un ban acolo, mai toti apropiati ca si culoare a tenului de emigrantii nostri. Dar bangladeshenii (asa s-o fi zicand?) NU cersesc. Ei incearca sa-ti vanda niste produse, cam dubioase ce-i drept, pe care doar ei stiu cum le-au adus in tara. Macar fac ceva … Nu prea vezi români prin muzee in schimb, pe langa sit-urile arheologice, prin jurul centrelor de cultura. Doar in statii de metrou, pe la colturi de strada … Mai e o categorie de români, cei angajati in servicii publice. Acestia aproape ca nu vorbesc româna cu tine, te privesc cu oarecare ingrijorare si trec rapid la urmatorul client. Nu cred ca-i chiar „momentul” nostru in Roma.

*

Am fost impresionata? Bineinteles c-am fost impresionata. La 2000 de ani dupa constructia Colosseumului noi nu cred ca avem un stadion de dimensiunile alea. De alte cladiri ce sa mai vorbim. Culmea e ca arhitectura de buna calitate ne place doar acolo, aici facem totul ca sa scapam de ce e vechi si de bun gust. Erau atat de multi turisti la mijlocul lui noiembrie la Roma incat ma intreb cum e cand e sezon, cand e vreme de vacanta. La ce puhoi de lume era in jurul nostru cred ca multi dintre romani (nu români), pot trai de pe urma turistilor.  Si apoi totul era organizat in asa fel incat sa-ti scoata mereu banii din buzunare.

*

M-am gandit la Romania de acolo, la Bucuresti … si of, zau daca mai gaseam vreun motiv sa ma intorc ….

(partea a doua in curand … 🙂 cu si despre românii din avion, mai toti rezidenţi in Italia si povestile lor. Si despre cum mi s-a oferit de lucru, 800 de euro pe luna + casa si masa (sic!!!, mai mult decat un salariu de jurnalist aici), pentru o pozitie de ingrijitoare copil …

3 gânduri despre „Roma …

Lasă un răspuns

