idei sifonate


Imi dau seama ca pentru majoritatea oamenilor ideile mele sunt cam sifonate*. In acest context vreau sa va spun ca pentru o minoritate ele sunt mandre, drepte si corecte.  Chiar frumoase. Si de cand am certitudinea ca fac parte din aceasta minoritate ma simt de parca as purta o medalie de onoare, aproape ultima din lume,  infipta drept in inima, prin piele, muschi, sange si umori.

*

asa ca, voi continua sa afirm ca femeile nu si-au dorit „iegalitatea-n drepturi” ca sa ajunga nevrotice, sclave, anorexice, workaholice si defeminizate. Ca ne-am dorit de fapt mai multa dreptate si mai mult respect pe care nu cred ca le-am obtinut. Si mai stiu ca in Romania, unde n-a existat neam si ioc militantism feminist, femeile chiar nu inteleg asta (nu inteleg de ce-au ajuns asa, cum, cand si unde se indreapta. Nici ce trebuie sa faca de acu’ inainte). In schimb, da-da-da, exista anumiti barbati care au inteles ca pot pune bocancu’ pe psihicu’ mai fragil al femeii in asa fel incat sa le faca sa creada ca de buna voie ele tre’ sa mearga si la serviciu si sa presteze acasa in chip de menajere. Dupa care sa treaca la treaba aia dealtminteri f.f.f. placuta (desi cam scurta uneori) … si sa-i multumeasca si in ast fel. Ca daca nu, benzina vars pe tine, ca schizofrenicul acela ce si-a ucis taman astfel femeia intr-o piata publica de nu stiu unde din Romania, pentru ca a indraznit sa-l paraseasca. Femei din toate tarile, treziti-va! Si uniti-va!

*

bineinteles ca vreau sa ma marit, doar ca vreau sa si fiu indragostita de barbatul cu care am sa fac asta. Imi plac barbatii (degeaba va imbatosati pe aici, pe net, sa-mi spune-ti ca nu, ori ca ba, imi plac dar ca ei nu ma plac pe mine, ca-s frustrata, ca m-au lasat. Asta e doar o simpla colectie de afirmatii stereotipe, de clisee rasuflate, inaplicabile la nivel general, of si atat de ME-DI-O-CRE!!!!); imi plac barbatii, pe unii chiar vreau sa-i iubesc si am facut demersul asta de cateva ori in viata cu o incapatanare care si mie imi starneste uimirea, daca ma uit in urma, trag linie si analizez. Refuz in continuare un act marital doar de frica c-as putea imbatrani si vezi Doamne nimeni nu m-ar mai lua. Iete na! In fiecare an s-au gasit unu-doi care au vrut sa ma ia, in neshte conditii desigur pe care nu le-am putut accepta, unele prea ridicole pentru a fi relatate. Sau poate, cand voi simti mai mult umor prin vene decat azi, vi le voi spune si pe acelea … Si DA, barbatul acela pe care-l voi iubi si-mi va sta alaturi, sper pentru vecie, trebuie sa se inscrie intr-un Ideal. Oricat ar parea de ciudat nu imi propun sa ma marit c-un tarnacop, cu o doza de bere, cu un pachet de seminte, c-un batator de covor, c-un portmoneu sau posesor de carnet auto. Mai ales ca eu am carnet de pe la 19 ani. Stiu, SUNT CIUDATA, sunt tot mai putine femei ca mine si si mai putini barbati care sa raspunda nevoilor mele, dar imi asum constienta aceste „minusuri”, aceste „neajunsuri”, aceste …. handicapuri – asa cum sunt vazute ele in societatea de azi. Of … oare tot de cand cu egalitatea asta intre barbati si femei (prost, prost, foarte prost inteleasa si sinistru aplicata), barbatii au abdicat din toate pozitiile, calitatile si responsabilitatile care trebuiau sa-i defineasca?

*

Vreau sa avansez in viata prin propriile calitati, nu prin compromisuri idioate, atitudine de spinare in forma de virgula, pupincurism sau aderarea la cin’ stie ce clan sau haita. Imi vine si mie sa rad cand scriu asta, imi dau seama cat de idiot suna pentru unii si cat de defazata si neadaptata sunt. Si cat de putine sanse am.

*

DA! Sunt in permanenta ranita si mahnita de agresivitatea, brutalitatea, mediocritatea si rudimentarismul societatii in care traiesc. EU am ales sa ma mut in Bucuresti din capatul celalalt al tarii, dintr-un mic oras de 11 000 de locuitori, pe care la 18 ani il dispretuiam cu toata infatuarea tineretii. N-am descoperit in capitala NIMIC superior acelui oras de provincie, nici oamenilor de acolo, si incep …. uf, mai bine nu ma mai gandesc.

*

Si oricat e de dureros, de anapoda in ochii unora, de deosebit fata de atitudinea masei, cat de iesit din regulile cotidiene, o sa-mi pastrez, educ si CONSERV acest tip de Sensibilitate, chiar daca unii o vor cataloga in extrem nevrotica. NU cred in dezumanizare, si nici ca cei ce se poarta asa – abrutizant si dezumanizant – sunt mai fericiti decat mine. NU. Cred, doar, ca in ei, sufletul a murit.

––––––––––––––––––––––-

*idei schifonate, nu sifonate cum s-ar putea intelege. Si da, nu mai pun diacritice pentru ca am observat ca, daca incerci sa accesezi acest blog in strainatate, toate caciulitele noastre neaose romanesti se transforma aici si acolo in (in) semne pseudocabalistice.

–––––––––––––––––––––––

Recomandare: Acest articol merge foarte bine cu o sticla de Chablis si cu Filmul cu fe mare, „Flawless” … absolut genial (cel din 1999 cu Robert de Niro si Philip Seymour Hoffmann, regia Joel Schumacher; precizez asta pentru ca vad ca exista mai multe Flawless). Completeaza tot ce eu, prin metodele mele schioape, nu pot sa va transmit.

Un gând despre „idei sifonate

  1. Nu cred ca ar trebui sa iei in calcul sau in seama parerile altora…fiecare isi are principiile sale si trebuiesc respectate ca atare…fiecare isi are parerile sale si gusturile sale care nu se discuta.
    Despre barbatii de pe net?..ha ha.. poi daca ii refuzi nitel sau le spui ca nu se integreaza in sfera ta de cautare si nu sunt pe gustul tau , normal ca vor spune ca esti o fustrata si ca esti lasata in general de catre cei care trec prin viata ta…barbati ofensati si refuzati de prea multe femei…as spune eu .
    Sa te mariti…niciodata nu-i tarziu si da..iubirea trebuie sa contribuie caci materialismul nu aduce multumire maxima si nici de lunga durata in viata unei femei…mereu o sa lipseasca acel ceva numit iubire si cautand peste tot…pierde tot sau …esentialul.

Lasă un răspuns

