La noi nu se poate


Cred ca romanii au pierdut perspectiva generala a vieţii … toţi trăiesc exclusiv aici şi acum, în acest interval în care totul pare blocat şi ca şi cum n-ar exista trecut care sa-i inspire şi nici măcar viitor la care sa spere.

De asta, când spui c-ai vrea sa schimbi ceva, îţi rad în nas şi te întreabă în diverse nuanţe de cinism şi ironie: chiar crezi ca se poate schimba ceva? – după care trag tot singuri concluziile: nu se poate. Si cu asta au terminat. Si-au închis orizonturile, şi-au înfundat viata, au exclus oricare alta varianta posibila. Viata lor se poate doar în „lumea” nu se poate.

Sa ne îmbunătăţim viata? Nu se poate. Sa facem cumva sa trăim într-un oraş mai curat? Nu se poate. Sa găsim soluţii pentru traficul enervant? Nu se poate. Sa găsim soluţii pentru spitale mai omeneşti? Nu se poate. Sa mâncăm mai sănătos? Nu se poate … Sa fim mai amabili? Nu se poate. Mai îngăduitori, mai buni, mai înţelepţi … Nuuuu, asta chiar ca nu se poate.

Întrebaţi-i pe cei din jur … ce cred ei ca se poate rezolva. Eu cred ca vor răspunde … nu se poate.

*

Păstoresc un blog colectiv pe site-ul companiei la care lucrez, casamea.ro . Încercăm sa creem acolo putina atenţie pentru imobilele de patrimoniu lăsate în ruina de dragul bunăstării unor dezvoltatori imobiliari. Ce răspunsuri primim? Aaaa, pai la noi? Nu se poate.

„Ideile generoase pot deveni realităţi doar atunci când exista cel puţin trei condiţii: oameni bine intenţionaţi, bani nedrămuiţi şi voinţă politica. Trei condiţii ideale şi nerealizabile.” – asa mi se spune/scrie pe acel site.

*

De exemplu, eu cred ca „voinţa politica” suntem tot noi. Doar ca nu avem voinţă.

*

Oare cum am evoluat din evul mediu; cum am scăpat de sclavagism, de analfabetism … de multe alte tare? Cum şi-au salvat alţii din alte tari patrimoniul? Cum şi-au construit o viata mai buna? Cum s-a scăpat de dictaturi, de monarhii, de iobăgie? Cum şi-au câştigat femeile dreptul la vot … Cum am scăpat de Hitler – şi am dat de Stalin unii dintre noi – apoi am scăpat şi de Stalin … si da, mereu e ceva de luptat şi de depăşit

*

Si de ce la noi nu se poate? De ce ne-am blocat în aceste 3 cuvinte?

Lasă un răspuns

