the hurt locker


… sau dependența de adrenalină.

Unul din motoarele războaielor de tot felul este dependența de adrenalină. Altul ar fi dependența de ură, adînc înrădăcinată şi cu cauze uitate de mult. Probabil şi banii sînt cealaltă cauza, în acest triumvirat total mortal. Dar fără cei animaţi şi posedaţi de cele două dependențe menţionate mai sus nu s-ar întîmpla nimic din cele mai rele conflicte din lume.

The Hurt Locker despre asta vorbeşte. E povestea războiului unor bărbaţi ori prea fricoşi ori prea curajoşi, ori prea demenţi, ori prea săriţi, dar dependenţi de adrenalină, a unor naţiuni întregi dependente de adrenalină, talentat „pictată cu camera” de o femeie. Filmul merita văzut, are un scenariu bine scris şi interpretări pe măsură. Nici regia nu-i de lepădat.

… că tot sîntem în ajunul Oscarurilor, e interesant de urmărit lupta celor doi foşti soţi, ambii regizori, James Cameron cu al lui Avatar şi Katherin Bigelow al său Hurt Locker.  Parcă îşi duc lupta conjugală post divorţ şi în spatele camerelor de filmat; el făcând o pledoarie pentru pace şi renaştere spirituală, ea despre cît de puţine îţi mai plac în viață în afara unui război. Culmea!

*

În plus, eroii din Hurt Locker sînt portretele idealizate ale unor bărbaţi așa cum numai o femeie şi le poate închipui. Așa le trebuie, să vadă şi ei, bărbaţii, cum e să-i descrii într-un mod ideatic, la care nu se pot raporta, nici încadra şi nici ajunge 🙂

4 gânduri despre „the hurt locker

  1. eu am vazut hurt locker in 3 parti… pentru ca de fiecare data cand m-apucam sa ma uit la el ma lua somnul. Un film cel putin slab. Desi abordeaza o tema reala si de actualitate… subiectul mi se pare penibil… adica… n-are subiect…

    Actiunea n-are un sens. E vorba despre un genist tembel care punea in pericol viata intregii echipe. Sa n-aveti senzatia ca un astfel de specimen ar avea ce cauta in armata americana… Plus ca din punct de vedere tehnic e 0 barat.

    Slab, slab de tot din punctul meu de vedere.

    Daca vreti sa vedeti filme de razboi, va recomand: Saving Private Ryan, Cold Mountain, Legends of the fall si mai sunt si altele. iar oscarurile de anul asta, din punctul meu de vedere, trebuiau sa fie dominate de Inglourious Basterds… foarte, foarte bun.

  2. Mmm … nu vreau sa vad filme de război; ba chiar genul ‘Save Private Ryan” îmi repugna la ora actuala din cauza abuzării de sânge şi efecte tehnice realiste atât în filme cât şi în programele TV incluzându-le pe cele de ştiri. Într-adevăr e vorba de un genist tembel, dar cum pot fi cei ce se duc din plăcere şi convingere la un război care nu e sigur dacă le apără graniţele tarii lor; într-o ţară absurda, unde dezamorsatul unei bombe ( ca şi amplasarea ei într-un cartier rezidenţial local) e maxima distracţie a zilei a cetăţenilor de acolo. Nu-ţi împărtăşesc opinia, eu cred ca e un film foarte bun, care depăşeşte cu mult ‘Ingloriousul” lui Tarantino, cinic, acid … dar care nu spune nimic în final. Mai degrabă asta m-a lăsat cu buza umflata şi bănuiesc ca peste un an n-o sa-mi amintesc nimic din el …

  3. imi place blogul tau, de obicei pe vreun blog sint tot felul de timpenii, poze cu pisici si telefoane sau povesti fara cap si coada. a… mi-a facut placere sa citesc ce e pe aici. nu cred c-o sa mai revin, pt ca in general nu imi plac blogurile, dar al tau mi-a placut.

Lasă un răspuns

