Nefericiri … sau norociri?


Motto:

„V-o amintiţi pe Raluca Stroescu, angajatul model de la Ernst & Young, care a murit de suprasolicitare în urma cu câţiva ani? Daca ar fi fost concediata cu trei luni înainte de supra doza de munca care avea s-o coste viata, ar fi considerat asta o mare nefericire personala, nu?”

Cristian Dogaru – http://www.baniinostri.ro

Fraza asta, întrebarea retorica a lui C.D. – redactorul şef al revistei online Banii Noştri – pe care-l citesc frecvent, mi-a adus aminte de o tema la care meditez de mult, pe care o … repun pe prima pagina interioara cu diverse ocazii, personale sau nu, trăgând mereu cam aceeaşi concluzie … oarecum ciudatica.

De ce trăim drame dărâmătoare, ce ne aplatizează self esteemul pana la nivelul caldarâmului încins şi murdar (ori  îngheţat şi murdar, depinde de anotimp), de ce ne simţim nenorociţi, deposedaţi de nu ştiu ce statut sau posesie, iubit sau iubita, de ce ne vedem ca ultimii oameni de pe pământ, de ce avem depresii sufocante în anumite momente din viata, dacă mai apoi, (şi doar dacă le-am supravieţuit după cum vedem din exemplul de mai sus … cu tot cu neuronii din dotarea iniţială), dacă mai apoi, când ne uitam în urma sa ne reconsideram poziţia şi sa vedem respectivele nenorociri ca pe nişte …. noroace providenţiale?

*

Eu sunt campioana mea personala la treb’soare din astea.  De câte ori nu m-am necăjit pentru diverse … de la relaţii sentimentale pana la alegeri profesionale. Cat n-am plâns la propriu când (tot eu) am ales sa renunţ la ceea ce mi-am dorit dintotdeauna sa fac … şi cât am mai suferit. Am trecut prin momente când simţeam ca lumea se sfâşie pur şi simplu în multe bucăţi şi toate ma dor pe mine.

Si totuşi iată-ma aici, întreagă, vesela şi completa. Uitându-ma în urma cu un big grin, la unii care mi-au trecut prin viata, la anumite situaţii, momente, evenimente.

Si văzându-i pe aceia (acelea), urmărind evoluţia  instituţiilor din care am plecat, sistemele pe care le-am abandonat, cercurile în care n-am fost primita … îmi spun un „Doamne ajuta şi păzeşte, bine ca nu m-ai lăsat acolo ca uite cum ajungeam … „, … la care adaug o salba de cruci, mai toate în închipuire. Asa, sa fie acolo, nu c-as fi vreo mare cucernica.

Caci niciunii, niciunele n-au ajuns prea bine. N-au evoluat mulţumitor. Pe moment, alegerile voite sau forţate pe care le făceam erau dureroase, păreau dubioase  şi sunau a pierdere. In timp însa lucrurile s-au schimbat radical. Am plâns eu când m-am lăsat de teatru … dar ce piese extraordinare am văzut de atunci prin Bucureşti? Ce puneri în scena emoţionante? Cate? Doua, trei? Patru???!!! Câţi din generaţia mea au făcut o cariera fulminanta, s-au ajuns, sunt personalităţi model, sunt cunoscuţi şi iubiţi de toată lumea? Cate filme exemplare s-au făcut? Cate au avut un real succes la public?

Pe câţi dintre oamenii de care m-am despărţit ii regret cu adevărat? Câţi mi-au lipsit pe bune, câţi au avut o influenta benefica în viata mea? M-am simţit realmente mai rău când au dispărut efectiv din jurul meu unii sau alţii? Ma rog, după perioada tampon … Când ma reîntâlnesc cu ei (ele), când ii revăd din întâmplare, mai simt aceleaşi lucruri, pozitive sau negative?

Nu …. chiar nu.

*

Viata se schimba, situaţiile din jurul tău se schimba şi te schimbi şi tu o data cu ele. Eu cel puţin … Si am învăţat, e adevărat cu un preţ piperat, ca lucrurile „mari” care ţi se iau din viata (mari în viziunea ta/mea de atunci), nu sunt de obicei nenorociri. Chiar dacă tu asa le percepi pe moment. Ci nişte mici izbăviri personale, nişte piedici pe care nu le vedeai şi care de fapt te blocau şi te opreau din ce puteai sa faci mai bine – piedici pe care, o mana aproape divina – ti le ia din drum.

*

(inca o concluzie ca sa fie multe, multe, multe)

De multe ori când primesti din plin e mai rău, mult mai rău decât sa pierzi radical.

Lasă un răspuns

