Vreau – Carlos Drummond de Andrade


Vreau
 
de Carlos Drummond de Andrade

 
Vreau ca în toate zilele anului
în toate zilele vieţii
din jumătate în jumătate de oră
din cinci în cinci minute
să-mi spui : Te iubesc.
 
Ascultându-te spunând : Te iubesc,
cred, pentru o clipă, că sunt iubit.
Dar în clipa de dinainte
şi în clipa de după
cum să ştiu ?
 
Vreau să-mi repeţi până la epuizare
că mă iubeşti mă iubeşti mă iubeşti.
Altfel iubirea riscă să se evapore
iar atunci spunând : Te iubesc,
tu dezminţi
şi ştergi
iubirea ta pentru mine.
 
Pretind de la tine o permanentă comunicare.
Nu-ţi cer altceva,
doar asta, însă tot mai mult şi mai mult.
 
Vreau să fiu iubit prin şi în cuvântul tău
şi nici nu ştiu altă cale
de a recunoaşte darul iubirii tale,
 
felul impecabil de a te şti iubit :
iubirea la rădăcina cuvântului
şi în interiorul emisiei sale,
iubirea
ţâşnind din limba naţională,
iubirea
făcută sunet
vibraţie spaţială. 
 
În clipa când nu îmi mai spui :
Te iubesc,
ştiu în mod inexorabil
că ai încetat să mă mai iubeşti
şi că niciodată înainte nu m-ai iubit.
 
Dacă nu îmi spui de urgenţă şi repetat
Te iubesciubesciubesciubesciubesc,
adevăr fulminant pe care tocmai l-ai inventat,
eu mă arunc în haos,
în această adunătură de obiecte de non-iubire.

In traducerea (încă nepublicata în volum) a lui Dinu FLAMAND.
 
*
 
Poezia asta ma face praf ori de câte ori o citesc 🙂
13 gânduri despre „Vreau – Carlos Drummond de Andrade

  1. 🙂 la mine nu e rar. sau nu era. intr-o vreme citeam destul de mult. lui adrian georgescu de exemplu ii citeam aproape tot ce scria. pe cind citeam presa sportiva. acum e drept, nu prea mai citesc, m-am cam plictisit, dar imi place cum scrii. e adevarat, asta e rar, de regula nu imi prea place sa citesc nimic. in afara de borges poate. dar si de el m-am cam plictisit. :))

Lasă un răspuns

