MetOpera, Carmen si Robert Alagna


Deci,

Aseară m-am îndrăgostit de Robert Alagna (sau Roberto? – it doesn’t matter, it’s just a letter anyway) – … aşa cum mă îndrăgostesc de toţi artiştii care reuşesc să transmită pasiune şi emoţie adevărată prin rolurile pe care le interpretează. Doamne, unde sunt bărbaţii ăştia? Vreau să … ating şi eu unul, măcar o dată în viaţă! Vreau să mor cu certitudinea că ei există dar n-am avut eu noroc … ? Se poate Doamne să nu întîlnesc doar leşinături toată viaţa?

Cred că-şi taie venele Angela Gheorghiu pentru el în fiecare seară … şi eu mi le-aş tăia, de 3 ori pe zi!

***

Transmisiunile în direct de la MetOpera din NY sunt formidabile. Geniale! Superbe … Awsome! Burururururvrrrrrrrrrr! Mdaganagabagalagala! Trebuie să inventez un cuvânt nou care sa exprime cât de încîntată sunt.

În afară de asta … sunt o lecţie pentru managerii locali (= din RO) de teatre, operă, operetă, ateneu, filarmonică … mă rog, instituţii culturale din astea, cu ştaif şi pretenţii.

Băieţi şi fete … voi ce le conduceţi … o faceţi mizerabil! Met Opera din NY se confruntă FIX cu aceleaşi probleme ca voi ( ca instituţiile voastre / noastre!). Costurile superproducţiilor puse de ei în scenă, nu sunt acoperite de preţul biletelor. In fact!!!!! veniturile obţinute din vânzarea biletelor acoperă JUMĂTATE din costurile de producţie!!!!!!! restul este acoperit din sponsorizări şi acţiuni de genul … operă transmisă în direct din NY în nu ştiu câte ţări din lume. Da exact! Aseară la ora 20.00 a României, am văzut o transmisie în direct de la NY (ora 13.00 la ei) a operei Carmen de Bizet, cu Robert Alagna şi Elīna Garanča în rolurile principale. Se poate!

Se poate să cauţi soluţii, să găseşti alternative, să vrei să faci şi arta şi profit! Efectiv, se poate! Exista oameni pe lumea asta care nu se văicăresc în permanenţă şi nu se ascund în spatele unui statut de victimă perpetuă … ah vai, ce karma grea am, ce să-i faci, tre’ s-o duc … nu pot face nimic altceva!

Helăăău! Mai există şi alt fel de atitudine, alte moduri de a privi viaţa cu problemele ei inerente …

***

Şi cum vă spuneam, m-am îndrăgostit de Robert Alagna ….

¤

În foto: Robert Alagna, scenă din Carmen, cu Robert Alagna şi Elīna Garanča, MetOpera.

Lasă un răspuns

