Iritare


Am început sa reacţionez precis, clar şi concret la comentarii stupide şi tot mai multe comentarii mi se par stupide în ultima vreme.  La fel fac şi pusa în fata unor atitudini idioate, a unor minţi limitate. Îmi aleg tot mai multe categorii demne de persiflarea şi  indignarea mea. Încep sa-mi pierd răbdarea cu cei din jur, dacă nu înţeleg din prima sau fac pe prostii, dacă arunca „petarde” fără motiv, ii sancţionez usturător, mai ales dacă pot. E un trend mai vechi, a început cu eliminarea unor personaje enervante din viata mea, acum câţiva ani şi continua cu sancţionarea oricui spune ceva ce mi se pare nelalocul lui.

Si nu-mi place ca ma schimb în direcţia asta. Mania şi iritarea sunt consumuri inutile de energie; nu toţi oamenii trebuie sa fie deştepţi; lumea e făcută şi pentru prosti în egala măsură şi lipsa mea de înţelegere nu ma ridica cu nimic în rang. Si apoi, chiar îmi displac morocănoşii şi ursuzii de facto. Nu vreau sa devin asa ceva.

Si creştinesc şi uman ar fi bine sa ma port altfel;  şi mai ales o conduita superioara ar fi alta, nu cea capsata şi enervata de acum. Dar mi-e greu sa nu cad în permanenta în capcanele societăţii contemporane: mândria, infatuarea fără baza reala, iritarea, indignarea de tip intelectual. Impulsivitatea, manierismul, comportamentul tip mahala … Puterea pe care ţi-o flutura pe la nas o replica ucigătoare plasata categoric  unui nefericit care a îndrăznit sa te deranjeze cu vreo chestie penibila, caraghioasa, o remarca piperata prea evident ca sa fie o ironie spirituala, dar în fond aproape în 100 % din cazuri inofensiva.

O dorinţă pentru anul viitor? Pai tocmai … sa dau în marşarier; sa îmi găsesc alt fel de-a reacţiona la toate provocările din jur.

Un gând despre „Iritare

  1. majoritatea ne iritam astfel, insa e calea cea mai usoara de a rezolva o problema. sa iti controlezi emotiile si sa analizezi rational este mai greu, si se poate dobandi aceasta. important este sa nu te retragi, sa nu ‘dai in marsarier’ ci sa ramai stapana pe tine, sa fii tu insati, naturala. asa ca linisteste-te, e uman ce simti, priveste constructiv

Lasă un răspuns

