Votul negativ … no.2


Ce o sa ne mai aducă votul negativ? O maaare dezamăgire. Alta mare dezamăgire. Ca toate celelalte din ceilalţi ani. Oricine ar ieşi. Chiar dacă numărătoarea voturilor nule l-ar face pe Geo’ preşedinte (ceea ce desigur, nu se arata ca se va întâmpla: Geo’ o sa rămână cel mai probabil regele sondajelor pe când Base’ o sa redevina preşedinte. In plus, mai penibil decât că numărătoarea voturilor nule poate ieşi tot în favoarea lui Base’ nici că se putea – de ce aţi mai cerut asa ceva, mai băieţi???).

O sa fie la fel ca înainte, poate şi mai rău. Asta pentru ca noi n-am făcut nimic pentru se schimba răul în bine. Ah, nu am fi schimbat nimic dacă l-am fi înlocuit pe Geoană cu Base. Au fost şi aia la putere, aţi uitat ce bine s-au descurcat? Sunt tot ei şi iarăşi ei, încuscriţi şi înrudiţi, increnganati prin off shore-uri şi BV-uri. NU!

Trebuia sa votam pentru un program clar de redresare economica, pentru reforme posibile, practice, realizabile,  pentru un om cu creier de gospodar şi bun simt. Pentru OAMENI cu astfel de personalitate şi formaţie. Nu împotriva lui X si împotriva lui Y. Nu trebuie sa ne concentram cu manie şi răutate; nu trebuia votat după astfel de criterii. Am mai făcut asta o data sau de doua ori. Nu ne-a fost de ajuns? N-am înţeles nimic din ce ni s-a întâmplat? … acum o sa culegem fix ce-am semănat.  Da, Johannis, poate … Dar şi Johannis a devenit prea politic în prea scurt timp. Nu ne mai serveşte „nouă” interesele (înainte chiar de a se fi apucat ……) ci le serveşte „lor”.

Dar desigur, ca sa începem sa acţionăm asa, ar însemna sa ne scuturam de nişte apucături proaste care ne-au intrat în sânge, de lenea de a gândi, de raţiunea de tip coroziv şi autodistructiv, ar trebui sa ne oprim din alergatul după bani uşori, ar trebuie în sfârşit sa aruncam nucile găunoase la gunoi, chiar dacă masa ar rămâne mai goala. Ar trebui sa acceptam ca şi noi am greşit – repetând în mic, în jurul nostru şi în viata noastră greşelile celor de la putere. Ar trebui sa ne corectam noi si sa le cerem şi lor sa se corecteze.

Wow! uşor de zis dar imens de greu de făcut. Cat de greu este sa te laşi de nişte deprinderi nasoale? O sa aflam în următorii 20-30 de ani. Cei care o sa-i mai apucam.

Bine, dacă o sa stam cu nasu’n teveu şi o sa aşteptăm startu’ de la parerologi … :)))) schimbările o sa înceapă secolul viitor, când ăştia toţi de ne predica verzi şi uscate or fi trecut la cele nelumeşti, sa-şi încerce norocu’ şi pe acolo.

*

De ce toate astea? De ce o sa fim dezamăgiţi din nou? Simplu şi logic: n-am votat pe cineva sau ceva, am votat nimic, am votat împotriva a ceva şi a cineva – în consecinţă o sa primim ce-am votat (toţi, pentru ca toţi am votat asa). Ce-am votat? Ma repet. Am votat nimic şi împotrivă. Asta o sa primim.

6 gânduri despre „Votul negativ … no.2

  1. Adevarat. Asta e jocul in absolut toate democratiile: votam impotriva unuia si-a altuia, in vreme ce in spatele lor se afla aceleasi personaje.
    Interesant blog, mi-a facut placere!

  2. Vot pozitiv.

    Sa votam pozitiv. Pentru asta avem nevoie de un om care sa intrupeasca idealurile, asteptarile si sperantele noastre. Pentru ca acest om sa ajunga in pozitia de candidat la presedintia Romaniei in scurt timp, sa zicem pentru alegerile urmatoare, avem nevoie de el in spatiul public pentru a-l compara cu ceea ce asteptam noi, sau macar sa ne putem informa despre activitatea lui pozitiva trecuta, actuala si posibil viitoare in slujba societatii romanesti. Apoi, ar trebui sa avem toti acelasi criteriu de evaluare – ‘pozitivul’ . Pe urma, sa avem toti , sau majoritar, asteptari apropiate, comparabile, identificabile in persoana respectiva. Ar urma votul nostru.

  3. Nu cred ca avem nevoie de un om care sa ne îndeplinească aşteptările. Sau nu cred ca ar trebui sa stam sa aşteptăm asta pentru a vota pozitiv, pentru ca de la sine, nu va veni niciodată. Daca noi n-o sa ne schimbam atitudinea, nici omul ala, salvatorul, Batmanul nostru propriu şi personal, nu va veni.

Lasă un răspuns

