Tzatza la masculin


Țață – (a treia definitie, conform DEX) Epitet pentru o femeie vulgara, lipsita de gust si finete, mahalagioaica.

Credeam ca nu exista un corespondent masculin pentru țață, dar iata ca …

Mahalagiu – bărbat care locuieste intr-un cartier marginas, la periferia unui oras; barbat cu apucaturi grosolane, care se cearta si barfeste.

Femeile au reputatia (proasta) de guri sparte, vorbitoare fara sir, barfitoare, rele, certarete. Si am vazut tate la viata mea, slava domnului, destule. Le-am luat ca atare, mi se parea normal sa fie astfel,  asa am fost invatata sa cred.  Femeile-s alea care nu-si pot controla gura, nu pot trai fara sa rostogoleasca in aerul deja poluat, tone de sunete inutile … pe cand ei, domniiii, ei da, alta viata, alt decor,  alt aer, mai plin de ozon, de O2, de ce vreti voi  …..  Mare mi-a fost uimirea cand m-am surprins cautand un termen sinonim cu tata, dar la masculin, pentru a caracteriza un barbat …

*

Cand ma uit la femeile pe care le-am cunoscut, ele nu-s cu nimic mai prejos/presus decat barbatii. Tocma’ printre ei am intalnit cele mai rele exemple de tate: barfitori, invidiosi, gelosi,  infatuati si ignoranti. Niciuna din femeile pe care le cunosc, n-a comentat atat comportamentul celor din jur, cum o fac unii barbati. Nu i-a catalogat pe toti prosti, scotandu-si defectele ei in evidenta ca pe niste calitati. Niciuna nu mi-a servit niste platitudini ca pe niste revelatii, si neshte complexe ca pe niste mari virtuti. Niciuna nu mi-a cerut sa-mi ajustez comportamentu; dupa tiparu’ ei ingust, intocmai cat o moneda de 2 bani.

D-o fi fost vreuna guresa, sigur va spun ca a trecut prin a mai rea perioada din viata, era cu nervii la pamant, a recunoscut macar in fata noastra ca a depus armele si apoi s-a tratat cum a putut si ea. Mai cu lavanda, mai cu extraveral. Acu’ de toate cate stiu sunt aprox. bine la cap, s-au vindecat, au o viata normala si  preocupari interesante.

Oh nu, nu va faceti probleme, n-am sa incerc sa le dau extraveral … lor, domnilor. Nu prea mi-a reusit nici macar cu crema cu factor de protectie, UVB-urile fiind la fel de speriicioase pentru ei ca Baubauuul mioritic. Asa ca … pana la tratarea de mahalagism, mai va … Si daca s-ar trata doar cu lavanda si extraveraaal, wow, ce bine-ar fi!

Lasă un răspuns

