Frankfurt am Main 3


Din gara mai erau probabil cateva statii de autobuz sau tramvai pana in locul unde trebuia sa ajung. Totusi am gasit un indicator (fireste, nemtii nu-s zgarciti cand vine vorba de indicatoare, cum nu-s zgarciti nici alti vest-europeni), deci am gasit un indicator care-mi arata ca destinatia mea it’s on a walking distance. Si tot uitandu-ma pe harta si apoi in jur, mi-am luat ca reper un zgarie nor, de-a dreptul un zgarie nor din ala, cu varful ca un creion ascutit.

Si p-aci mi-a fost drumu’.

In 5 minute am ajuns pe niste strazi absolut linistite, fara trafic, fara agitatie si zgomot. O parte rezidentiala a Frankfurtului. Cladiri cu 2-3 etaje. Mai trecea cate unul / una pe bicicleta. Multa verdeata. Dealtfel, din avion am observat ca Germania e temeinic impadurita.

*

Pai … ia sa vedem noi, cum traiesc astia pe aici. Pai … in primul rand, desi e sambata, nu vad nicio o rufita in balcoane. Un chilotel, ceva, cu sau fara dunga galbena,  o ismanuta, un sutien. Mai sa fie … poate astia nu spala sambata, vinerea. Poate NU spala deloc. Pfiii … ne-curatilor ce sunteti! Ne-gospodarilor! Pai nu asa se face. Tre’ sa vada lumea din jur cand faceti curat. Sa vada, sa auda si sa miroasa.

A doua chestie … in fiecare cladire in parte, toate geamurile sunt la fel. Cladirile au fatade unitare si armonioase. Adica nu vezi un ochi de geam mai mic, unu’ mai mare, unu de termopan maro, altu’ alb, si altu’ cu tamplaria originala.  Neshte balcoane inchise intr-un fel, altele intr-altu’ si altele cu tencuiala gata sa-ti cada in cap. Astia n-au auzit nici de reclame, baaa, ce fraieri! Nu stiu sa-ti pui mesuri d-alea, sa-ti mai scazi niste costuri,  sa ai bani p-orma pentru mici si bere. Prin asta trag concluzia ca germanii dovedesc lipsa totala de imaginatie.  Pai sa vina ei la noi, sa vada creativitatea poporului roman, ne-am facut neshte fatadeee, muah, nici ala, cum ii zice, spaniolu’ cu gresia lui, aaaa, ala de spargea faiante si apoi le lipea pe case si credea ca-i funny, cum ii zice mah ca am un laspus, aaaa, ziiii mah, fir-ar … asa mah, da mah, Gaudi; deci nici lu’  Gaudi asta nu-i venea asa idei.

A treia chestie … in jur aud ciripit de pasarele. Nu tu o manea, niste boxe scoase pe geam, neshte muzica d-aia buna, un Michael ceva, ca tot e la moda, Dumnezo sa-l ierte, c-a murit sarac, si n-a lasat nimic la copii lui, s-au ceva-ceva sa vad si io neshte viata in ei. De-a dreptu’ plictisitor. Sa auzi tu pe strada pasarele, auzi. Ai mai auzit asa ceva?

A patra … astia nu prea au masini; si nici alea pe care le au nu-s prea mari. Si-s parcate ele cu doua roti pe trotuar da’ ai loc sa treci. Nu tre’ sa te feresti, sa baleiezi, sa-ti arati  miscarile din bazin pe care le exersezi zilnic in Bucuresti. Nu poti sa te freci si tu d-un porse caien, d-un chiu 7, nici de-un chiu mai mic, d-un bentlei ceva, pai daca becali nu s-a nascut la ei! Sa zica merci c-a ajuns in parlamentu’ european, ca nu ne-am dus noi la vot, asa sa mai vada si ei ceva distins si delicat.  D-un din ala cum are patronu meu, un maibah … pai asa are patronii, nu ca aici, pfii, am nemerit intr-un cartier de sarantoci… Pfiii … deci nu.

Ia sa ies io de pe strazile astea, ca nah, ce sa vezi aicishea …

***

… will be continued …

Lasă un răspuns

