Frankfurt am Main


„Goood morniiig madam! Please, come in! Yes, yes, here … Are you alone or waiting for someone? Can I get you something to drink, a coffee or somethin’ …”

Cel mai simpatic afro-frankfurtez (cum o fi polically corect sa-l numești la Frankfurt???) îmi zâmbea cu toata fata, cu mâinile și cu corpul în timp ce ma îndruma convingător spre o masa mai buna și mai aproape de bufet. Pana ce, cu ochii abea mijiți de somn mi-am ales ceva de mâncare, pe măsuța mea au poposit un fresh de portocale și un capucino.Tot el îmi trage  scaunul extrem de politicos și amabil, ca eu sa ma pot așeza ca o noua prințesă (în devenire …), apoi se întoarce la treaba pe care o avea de făcut. Nimeni nu sta, nimeni nu freacă menta, nu se uita nici unul pierdut în zare (ma refer la staff); nu știu cum reușesc sa nu piardă intrarea niciunui client deși intre timp curata mesele, au grija ca bufetul sa fie mereu aprovizionat și clienții sa aibe destulă cafea pe masa. Au aud în permanenta acel „Gooood morniiiing” spus de diferite glasuri toate la fel de voioase și energice. Este exact ceea ce vreau și îmi face bine sa vad, dimineața, înaintea unei zile lungi …

Am zăbovit ceva la micul dejun, nu pentru ca mi-era lene sau foame, sau pentru ca nu ma grăbeam ori pentru ca n-aveam nimic de făcut. Aveam a lot of work for that day și o grămadă de chestii de văzut.

Totuși, micul dejun în străinătate, la hotel, e un spectacol pe care nu vreau și nu pot sa-l ratez. El îmi da măsura civilizației lor și a indolentei noastre; îmi arata calitatea vieții lor și puținătatea vieții noastre.

Iar acest gust diferit, aceasta senzația clara și rece, aceasta diferență intre doua lumi ma însoțește pe tot parcursul călătoriei mele.

Tocmai m-am întors de la Frankfurt am Main …

***

… will be continued …

Lasă un răspuns

