Nici prea-prea, nici foarte-foarte


„vreau ceva nici prea-prea, nici foarte-foarte, simplu și confortabil, fără mobila multă. Aşa, cu pereți albi, să deschidă spațiu’ … Ioo nu-s genu’ romantic, nici ăla clasic. Adică cred că mi se potrivește ceva modern. Cum adică e o definiție prea largă? Vreau ceva modern, adică, ceva actual. Dap. Vreau ceva funcțional. Cum adică să personalizez?  Păi ce-aş putea să-mi pun în casă? Îmi fac un perete de altă culoare, nah. Şi-mi iau mobilă de la Ikea. E foarte bună Ikea. Şi la Mobexpert mai găsești câte ceva. Aşa îmi fac. În living, o canapea din aia pe colţ, iar în dormitor îmi fac un dulap mare, pe perete, la comandă, cu uși-oglindă. Oglinda dă senzația că spațiul e mai mare, mi-a arătat mie una, o arhitectă și aşa e, să vezi. Incredibil, camera pare de două ori mai mare ”

Alegerile sunt inevitabil stereotipe şi lipsite de imaginație.  Incredibilă trăsătura la un popor care se făleşte necontenit cu creativitatea-i proverbială. După casele (… apartamentele, locuinţele noi) în care trăiesc, romanii nu-s într-adevăr niciun gen. Sunt nici prea-prea nici foarte-foarte. N-au nici cele mai urâte locuinţe din lume, dar nici frumoase nu-s. Fiind noi sunt oarecum curate. Dar nu transmit nimic. De fapt sunt nicicum.  Nu salvează mai nimic din tradiţie (nici măcar cele care vor s-o facă), dacă o fac, o fac prost. Toate reinterpretările moderne ale locuinţelor părinteşti mi se par lipsite de orice fel de talent, graţie, seriozitate. Sunt de fapt nişte imitaţii proaste, cu aer kitschos. „Propuneri” noi, din punct de vedere stilistic şi funcţional nu sunt. E şi o problemă financiară aici, dar nu numai. Lucruri ieftine ar mai fi pe piaţă. Soluţii ieftine. Imaginaţie, stil, personalitate, curaj nu se găseşte.

Lasă un răspuns

