In drum spre servici’


azi, in drum spre servici’, dupa ce am prins loc si m-am asezat comod, pe partea stanga a tramvaiului, cugetam de zor: „parca-i mai bine in tramvai. Parca-i mai bine cu tramvaiu’ decat cu masina.” Stiam ca aceasta concluzie are sa-i tulbure pe colegii mei care n-au in dotare (si) 4 roti si un volan. Si totusi le-am comunicat-o. Mi-au raspuns destul de vehement, exact cu exemplele si argumentele pe care le asteptam: inghesuiala, mirosuri corporale, iarna frig, vara cald. Nu i-am contrazis. Am incercat vag sa le explic ca intr-un fel, nici ce ti se intampla la volan nu-i mai kuul. Nu-i zi in care sa nu te claxoneze unu’ sau altu sau alta. Sa nu forteze unu’ culoarul tau de mers intr-o intersectie si sa intre smucit in fata ta. Sa nu intuiesti tu bine, cum se continua benzile intr-o intersectie (marcajele rutiere nu-s deloc intuitive in Bucuresti, cel mai bine le inveti pe de rost. Hai nu radeti, sa nu-mi spuneti ca sunteti toti maestri la aproximat cate benzi se fac din cate si de ce, ca nu va cred).  Nu-i zi in care o iei pe alt drum decat cel obisnuit, sa nu te intalnesti cu vreun descurcaret care a luat-o pe contrasens si care nu se da la o parte din fata ta. Sau sa vezi emotii, atunci cand parchezi intr-un loc nou (de fapt fara loc de parcare); nu stii daca atunci cand te intorci, mai ai aer in roti, stergatoarele nu cumva au luat-o razna iar caroseria n-a capatat modele noi. Mai e posibil ca masina ta sa faca o calatorie, din initiativa primariei, care nu ne face locuri de parcare dar ne ridica masinile. In masina n-ai voie sa te gandesti decat la drum, volan, benzi, semafoare, alte masini din trafic, pietoni. Oh, pietonii. Vai! Fara nicio sfiala, la orice stop unde e un pic de inghesuiala se urca pur si simplu pe masina ta. Sau forteaza la randu-le trecerea de pietoni pe rosu. Si cate si mai cate. Biciclisti, scuteristi, motociclisti, toti reprezinta o amenintare pentru tine.  Si tu pentru ei. In masina nu-i fun si nu-i kuul. E stresant si obositor.

Lasă un răspuns

