fitze si antifitze


În ultima vreme anumite straturi din societate se împart tot mai clar în două categorii (chipurile!): fitze și antifitze.

Categoriile nu le-am stabilit eu ad-hoc, acum, ca să am ce posta aici. Mi se tot arată, mi se flutură pe la nas, atunci când intru în cercuri noi, când „ies in lume”. Sunt educată, învăţată cu aceste noi categorii sociale, cu aceste … noi împărţiri în noi clase sociale. Sunt învăţată cum să mă port în lume: acolo-i bine, dincolo nu. Chestia asta se acutizează mai ales atunci când vreau să-mi stabilesc un program de seară sau de weekend cu un prieten sau altul, de sex masculin, vârsta (să-i zicem de dragul exemplificării) între 28 si 40 de ani. Da, știu, plaja-i lungă, lată, dar tocmai că vreau să exagerez ca să cuprind dimensiunile fenomenului, aşa cum ajung ele la mine.

În segmentul anti fitze, discuţiile cu tema: „ce facem în seara asta” se poticnesc mereu în același loc.

„îți place ție în locul ăla de fitze?” – întrebare urmată de o grimasă exagerat de disprețuitoare. Exagerat cât să-mi intre de la început în cap, fără dubiu, că nu-i bine ce fac. E nah-nah-nah. Cah-cah-cah. Tz-tz-tz. Şi însoţită de o mimică menită să mă facă să-nţeleg ca dacă aşa aleg, respectivul o să fie prost dispus toată seara şi o să mi-o strice şi mie. Deci grimasa + întrebarea + mimica sunt menite să-mi corecteze mie comportamentul deviant.

„pai … (încep eu neutru), da, eu mă mai duc pe acolo. Se mănâncă bine … (sau) … arată OK … (sau) … locul are un aer mai occidental …

Ochii se holbează, grimasa se adâncește, mâna se încordează în buzunar. Am îndrăznit, eretica de mine, să numesc nenumitul. Aşa nu se vorbeşte, aşa nu se face, vaaaai!

Încep sa-mi fac niște socoteli rapide: mai vreau sa ies în oraș cu respectivul? E suficient de interesant ca să mă duc într-un loc în care știu ca mâncarea nu-i de calitate, atmosfera-i cam … de cartier și servirea e nasoală? Sau mai bine-mi petrec seara de sâmbătă singură, pendulând între cărţile preferate şi televizor.

Doar că … socotelile mele mă vor ajuta pentru maxim o seară. Dacă respectivul e adânc înrădăcinat în categoria antifitze, oh … atunci vom dezbate la nesfârşit pe tema cafenelelor, restaurantelor, pub-urilor … până și a cinema-urilor sau poate a străzilor. Chiar și diverse branduri de veştminte intră în categoriile interzise, anumite tipuri de ochelari de soare sau costume de baie. Probabil, dacă te vezi cu un antifitz, n-o să stai pe șezlong la mare, chiar de-l plătești tu și pe al lui, o sa faci anul ăsta laba gâştii la coada ochiului – că n-ai voie să porți ochelari de soare decât eventual de acu’ 10 sezoane, și sigur, dar absolut sigur n-o să te mai duci la sala care-ți place ție, pen’ ce … aia e taman pentru cocalari şi fitzosi. Iar când, în sfârșit o să ieși din casă … wow, să te ții … fiecare gest al celor din jur, fiecare piesă vestimentară va fi atent studiată, apreciată și îndelung criticată.

Eu îți doresc succes, ție, celei care ești disperată să ai un prieten și te mulțumești cu aşa ceva. Ia-l și tine-l bine, nu-i mai da drumu’ în lume te roog; poate se mai descongestionează piata.

Si … vaya con Dios …

Lasă un răspuns

