Entry for April 20, 2009 Veniti de luati lumina


„Pardon” – aud, paradoxal, aproape in acelasi moment in care simt ghiontul. Ma retrag, ma strang, incerc sa fiu mai subtire daca se poate, ca sa nu fiu imbrancita de altcineva din greseala. Imi schimb locul, ma aproprii de un gardulet pe langa care sper sa nu treaca prea multa lume. Privirea imi aluneca inspre doua femei intre 30 si 40 de ani care butoneaza extrem de preocupate la telefoanele lor mobile. Din cand in cand, mai schimba cate o vorba grabita, fara sa-si ridice privirea din tastatura. Alt grup de oameni se inghesuie pe langa mine. Langa gard, vad 2 politisti foarte tineri care sporovaiesc veseli. Daca i-as vedea fara uniforma n-as zice ca sunt politisti. O larma oarecum voioasa ma imprejoara din toate partile. Lumea rade, vorbeste, toti par bine dispusi. Prin frunzele plopului deslusesc undeva in curte, un ecran imens. Nu vad bine imaginea. In stanga mea, un tip butoneaza si el preocupat ceva la telefonul mobil. Are si o tigara in mana. Capatul aprins straluceste intens in lumina lunii si a celor cateva becuri stradale. Sper sa se fumeze, inainte sa ajunga aproape de parul lung al vreunei femei. Pe al meu l-am strans in coada, dar acum mi se pare ca atarna prea mult pe spate. Chiar imi fac griji. Se aud niste zgomote gen „teste de microfon”. Se pare ca o sa auzim ceva. Cele doua femei n-au terminat de trimis mesaje. Politistii si-au scos „tichiile” si se uita cu atentie inspre curte.

„veeeniiiti de luati luminaaaa”

Lumea din jurul meu isi face o serie de cruci grabita, apoi larma incepe din nou. Lavaliera popii merge ce merge, apoi incepe sa piarda din semnal. Vocea lui se aude tot mai intretaiat, a celor din jurul meu tot mai pregnant. Aud un tarait de telefon si cineva raspunde destul de tare si clar: „da … da ma … is aici la biserica … da, venim acu’ … sa luam niste paste … da, da … bine maaa, hai pa!” Se starneste si o oarecare frasuiala. Lumea se agita, se aprind tot mai multe lumanari, o parte incep sa plece. E doar noaptea de Inviere. Noaptea de Inviere in Bucuresti.

Lasă un răspuns

