Entry for February 22, 2009 Agațamente, lipeli și combinații


„Aaa, nu! Agațamente din astea prin baruri, eschiuzemoa, exclus! Să risc o poşetă în cap, sau ce? Nici gînd.”

Privesc fălcile rigide ale domnului absolut respectabil din fața mea. Atît de absolut că am senzaţia că a înghiţit vr’o doi morcovi și nu i-a digerat bine. Se uită indignat la mine, se prinde cu mîinile mai bine de scaun și apoi îşi mută privirea pe tavan. Îmi pare cam îmbufnat.

„Și atunci, cum?”
„În niciun caz n-am să mă duc la vreuna, să fie și prințesa prințeselor, s-o întreb de bună ziua. O rezolv altfel, mai sigur, prin cunoştinţe, prieteni, la serviciu. Dar să agăț în public, sau pe stradă, fugi d-aci.”
„Nici dacă la prima vedere îţi place mult, mult de tot? Poate n-o mai vezi niciodată după.”
„Nu. Poate dacă îmi face ea vreun semn … sau dacă văd că prietenele sînt de gaşcă. Mai bine mă duc și mă dau la prietena ei și mai văd p-ormă cum o dau.”
„Cum să te dai la prietena ei?? Păi ce-o să creadă despre tine?”
„Ei, ce-o să creadă. Că m-am răzgîndit.”

Tre’ sa mă confesez. În micul meu cerc intim, blegeala domnilor moderni e subiect perpetuu de comentat. Nu încetează să mă uimească veşnicele stereotipii cu care se îndoapă, pînă le curg prin gura și urechi deopotrivă. N-am văzut niciodată o femeie să-i dea unuia cu poşeta în cap. (Măcar de-aș fi!) Se întîmplă asta cu siguranţă dacă te duci și-i şopteşti nu ştiu ce porcoșenii la ureche; sau de ai o burtă în care încape un elefant, nu te-ai spălat de-o săptămîna și te-ai găsit să te dai la a’ mai tare din toată discoteca. (Pardon, clubul). Frazele astea menite să descrie femeia ca pe o fiară în plin atac, care se întîmplă să fie în acelaşi bar cu tine; nu slujesc la nimic decît să scuze lipsa totală de educaţie și curaj a domnilor din categoria de mai sus. A blegilor înfumuraţi, complexaţi și încordaţi, constipaţi și agramaţi, care au strategii atît de complicate și complexe de a te agăța încît nu reuşesc niciodată. De la o vreme nici nu mai încearcă. Aşteaptă pur și simplu să faci tu primul pas.

P.S.: Acești domni, chipurile, fac parte din oferta din care ar trebui să alegem.

Lasă un răspuns

