Entry for February 20, 2009 Tratat de sensibilitate …


Despre sensibilitate… si alţi „ghimpi” moderni

De-o vreme-ncoace, de mai mult de un deceniu, constat constant si irefutabil ca sensibilitatea (mea, probabil si a altora) e ca un ghimpe care-i deranjează pe unii si pe alţii. Un rahat de tep care sta in calea, sta in calea … naiba ştie in ce cale sta, dar sta nene. Si provoacă. Si incita. Si-mi provoacă mie mici răni, urmate de mustrări (pline de bunăvoinţa, iţi dai seama …):

„Mai da’ sensibila mai (i)eşti.”
„Eşti tu sensibila de aia.”
„Nu mai fii aşa sensibila!!!”
„Of, da’ sensibila mai (i)eşti. Trebuia sa pui la suflet?”

De unde deduc ca sensibilitatea-i o chestie nashpa. Un rahat, un cui in talpa. Ceva de care trebuie scăpat cu orice chip … extirpat, amputat, tratat. Daca n-ar fi sensibilitatea atât de sensibila, am fi cu toţii mai fericiţi; mai ales eu după cum îmi arata degetele arătătoare fluturate prin fata ochilor. „Eşti si incomoda, aşa … tre’ lumea sa gândească ce face, ce zice. Ce naiba! Mai da-o-ncolo. Vino când ai învăţat cum sa fii, cum sa te porti.”

Un cor aproape antic si grecesc, de filozofi, care o cuprinde iremediabil si pe mama, îmi cânta din vremuri imemoriale acelaşi refren anti-sensibilitate. Poate îmi intra o data in cap. Pare una din porţile fericirii. Cheia ce va deschide uşa spre pajiştea însorita unde voi putea grohai într-o stare de beatitudine, alături de marea masa a norocoşilor extaziaţi moderni (lipsiţi of course, de atâta sensibilitate inutila), uitând cu desăvârşire ca am avut puncte „moi” vreodată. Păcat nu s-a inventat un vaccin anti-sensibilitate. L-as fi făcut de mult.

ŞTIE cineva cum pot sa mă tratez?

Lasă un răspuns

