Entry for January 13, 2009 Parcagii. Mila prost inteleasa


-Pentru parcare domnita?

Ma fac ca n-aud, ca de obicei. Ies repede din masina, nu ma uit in directia lor, a lor pentru ca sunt doi, inchid masina, verific din ochi daca-i inchisa si n-am lasat nimic la vedere. Dar nu fac asta suficient de repede oricat as vrea si mai aud o data, de doua ori:

-Pentru parcare, v-am tinut loc aicea … pentru parcare … ne dati si noua ceva?

Drumul meu trece pe langa ei si inevitabilul se produce:

-Te faci ca n-auzi, suge-mi-ai … face-ti-as … drege-ti-as … poate nu ti-o mai gasesti cand te intorci.

Aceeasi poveste, in fiecare zi, in afara orelor de program ale parcarilor private. Parcagii sunt cat pot ei de jegosi si amenintatori; parcagioaicele imposibil si gretos de insistente.

Am vazut si politisti actionand si „luptandu-se” cu ei. Cei din piata Dorobanti au sute de amenzi in buzunar. In fiecare zi trece domnu’ politist si le mai da una. In piata Lahovari, am vazut un alt politist dandu-se jos din masina si alergand 2 cersetoare cu un zel demn de intreceri olimpice. Am vorbit cu el, dupa aceea. N-au ce sa le faca. Azi ii alunga,maine sunt inapoi. Sau in 20 de minute.

Este una din putinele probleme pe care am putea-o rezolva fara ajutorul politiei, al statului, al guvernelor, a partidelor. N-avem nevoie de Boc pentru asta. Pur si simplu, daca nici unul din nou nu le-ar mai da bani, ar disparea. Si ei, si cersetorii (care nu-s decat niste „unelte”) si spalatorii de parbrize. De a doua zi n-ar mai exista. E atat de simplu. Si totusi, n-o facem. Cateodata, cand am neuroni de consumat aiurea ii intreb pe cate unii de ce le dau bani parcagiilor. Asta in parcare si in fata pazitorilor de asfalt. Primesc de fiecare data acelasi tip de raspuns: o privire nedumerita, surprinsa si acelasi inaltat a nu stiu ce din umeri.

Lasă un răspuns

