Entry for February 05, 2008 – Sburatorul


Sburatorul* frumos, brunet, cu ochii mari si negri, cu look aproape byronian ma viziteaza periodic. In somn, bineinteles. Imi apare la diferite varste si mereu mi se pare extrem de atragator. In vis, vorbeste cu mine, ma priveste adanc in ochi, ma tine in brate, ma saruta … rareori imi aduc aminte ce mi-a spus. Ma trezesc cu respiratia intretaiata si fluturi prin stomac tanjind sa mai stau putin cu barbatul necunoscut din vis. In mod normal, cel mult imi povestesc visele celor din jur cu amuzament si le uit cateva minute mai tarziu. Acesta insa a inceput sa ma preocupe prin insistenta cu care se repeta. Asa ca, m-am decis sa-l chem … si eu … poate reusesc sa-i bantui visele 🙂

„să nu poată răbda (…)
să vie călare
pe nuia de alun
să fugă ca un nebun;
să vie călare
pe nuia de sînger,
să fugă ca un înger;
să vie pe nuia de nuc,
să fugă ca un haiduc;
pe nuia de arţar
să fugă ca un armăsar;
să nu-i fie a bea,
să nu-i fie a mînca,
să nu-i fie a sta,
pîn’ la mine n-o veni
şi cu mine n-o vorbi,
să se bată a plezni”.**

P.S.: Nici unul din barbatii importanti din viata mea nu corespunde descrierii de mai sus, in sensul in care n-au fost bruneti cu ochii negri …

 

* Sburatorul = ( zburatorul ) era în mitologia populară o fiinţă fantastică închipuită ca un spirit rău, care chinuieşte noaptea, în somn, fetele nemăritate şi femeile măritate de curând. În literatura romantică (vezi romantismul), termenul „zburător” este o personificare a dorului de bărbatul iubit, a dragostei intense faţă de fiinţa iubită. Se consideră că „zburătorul” este un bărbat care, în timpul vieţii a fost respins de o femeie, iar acesta vine după moarte să chinuie femeile de pe Pământ, dar mai ales, pe cea care l-a refuzat (dacă aceasta mai este în viaţă). Este considerat simbolul iubirii neîmpărtăşite.

sursa: Wikipedia

**Sursa: Enciclopedia Dacica

Lasă un răspuns

