Entry for October 12, 2007


ooofff ….

… spital. Cladire gri – deja pleonasm in Bucuresti sa spui despre o cladire ca este gri 😦 – aripa renovata – gri mai deschis. Vreo doua reclame, una la niste tije minune. Numai ma uit la poza si ma infior vazand cate suruburi mi-ar putea intra in femur la o adica. Banchete la „bax”, la contingent, la grup .. cum sa le spun … gen gara, cate 6-8 scaune lipite, siameze, la rand, macar destul de noi. Nu sunt fixate deloc in podea desi sunt in sectia de orotopedie; sau poate tocmai de aceea, mai stii? Lume diversa. O batrana tzipa de vreo juma’ de ora ca si-a fracturat genunchiul tocmai in fata spitalului si de aceea a esuat pe acest culoar alb-gri si nimeni nu o prea baga in seama. O asistenta grasuta dar frumusica foc la fata trece pe langa ea si ii spune peste umar si din mers sa nu mai faca atata zgomot ca oricum, momentan nu e nici un doctor pe palier asa ca n-are cine s-o vada. Sa stea acolo linistita si sa astepte. Batrana ii raspunde ca NU MAI POATE DE DURERE si ca a vazut ea pe „cineva” in halat intrand in cabinetul numarul 3:
„nu era doctor, doamna! V-am mai spus ca nu e niciun doctor pe palier momentan” – ii raspunde iritata asistenta.
„nu puteti chema pe cineva?” – intreaba o femeie de langa batrana cu genunchiul problema.
„nu doamna. Daca n-ar avea treaba ar fi aici” … da din mana a lehamite apoi trece pe langa mine si imi zambeste stramb si oarecum complice, pe sistemul „of, ce bagaciosi si obositori mai sunt si batranii astia!!! Tocmai aici, la noi si-a gasit sa-si rupa piciorul? Nu putea sa si-l rupa 3 pasi mai incolo, in fata la Urgenta la Floreasca?”

***

Peste o ora era cam aceeasi situatie. Intre timp am aflat ca femeia care o insotea pe batrana era o trecatoare care s-a oprit s-o ajute; ca brancardieri exista in spital, deasemeni si carucioare pentru cazuri ca al ei sau altele nedeplasabile dar nu sunt de gasit sau nu vin asa oricum si oricand … desi, iesita la o tigara am vazut un brancardier plimband un carucior gol plin curte, langsam si fara nicio apasare … si ca daca te-a palit nenorocirea sa-ti rupi vreun picior in fata spitalului Colentina, aflat pe Bulevardul Stefan cel Mare trebuie sa te tarasti cum poti pana inauntru si prin spital deoarece ei – cadrele medicale n-o sa te ajute. Nici n-o sa te intrebe de sanatate. Pentru ca …. de aia … Asa ca am facut o scurta socoteala; decat sa te tarasti pana la Colentina -Spital, sectia ortopedie, mai bine te tarasti pana la Urgenta -Floreasca … tot atat iti ia sa-ti rezolvi problema.

***

pana si aceasta „relatare” mi se pare un pleonasm, sau o plagiere … e ataaaat de comuna 😦

***

din pacate mai am treaba pe acolo … ma duc cu mama, are doar mana stanga rupta, nu piciorul asa ca n-avem nevoie de brancardier sau carucior. Prima data i-au „gresit-o” … asa ca dupa 3 saptamani i-au rupt-o din nou. Cand venii vorba de vina au dat-o pe aia de la Urgenta ca nu i-au pus-o bine de prima data. Au tacut malc cand le-am reamintit ca am venit la control la 5 zile dupa vizita de la Urgenta si ca tot ei, „maestrii” de la ortopedie – Colentina ne-au spus ca-i bineeee, ca nu-i nevoie de radiografie si sa venim peste 3 saptamani sa schimbe ghipsu’. Nah ca veniram … si iaca nu fu bine. Hazliu, nu? De abea s-au miscat si sa i-o rupa din nou. I-ar fi lasat-o asa, ca „deh, unii se obisnuiesc si cu situatia asta” … da’ i-au rupt-o pana la urma si i-au pus-o din nou la loc. Asta dupa ce am facut eu „gat” – cum se spune – pe acolo, ca mama nu-i rebut si vrea sa traiasca inca 40 de ani si sa isi foloseasca mana stanga in tot timpul asta .

:((((((((((((

***

Iaca-l plagiez si eu pe Cristi Puiu cu alt scenariu inspirat dintr-un caz real ca azi n-am inspiratie de alt ceva 😦

Lasă un răspuns

